اقدام برای جمع آوری سگ های ولگرد در آمل تشدید می یابد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرپرست فرمانداری آمل در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری حیوان به انسان گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان که به راحتی قابل سرایت و تکثیر بوده که برای کنترل آن و جلوگیری و پیشگیری از آن باید فکر کرد.

منفرد افزود: با توجه به وجود حیوانات وحشی و وجود گزیدگی باید برای بیماری هاری کنترل صورت گیرد و این کنترل و پیشگیری باید به شکل مستمر باشد.

وی با اشاره به فعالیت موسسه انستیتوپاستور در کشور آن را به عنوان قدیمی‌ترین موسسه در حوزه فعالیت بیماری‌های هاری بیان و تصریح کرد:با ذهنیت فعالیت این مرکز اکنون انستیتو پاستور فرا تصور ما در کشور به فعالیت می‌پردازد به طوری که در امر پیشگیری خوب ورود یافته است.

سرپرست فرمانداری آمل با اعلام به اینکه در این امر انجمن‌هایی چون حمایت از حیوانات در این استان و شهرستان با توجه به آموزه‌های دینی راه‌اندازی شده است، گفت: با انگیزه توجه این آموزه‌ها باید به جلوگیری از بیماری‌های هاری اقداماتی انجام داد.

بخشدار دشت‌سر آمل نیز در این نشست با اشاره به آمادگی این بخش برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از وجود زمین برای اجرای پایلوت این طرح در بخش دشت‌سر آمل خبر داد.

حسنی با بیان اینکه این بخش از یک سال و نیم پیش تاکنون به عنوان پایلوت استانی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شده است،افزود:در این امر آموزش‌های لازم به دهیاران با برگزاری کلاس‌های آموزشی با هماهنگی انستیتو پاستور شمال کشور انجام شده است.

وی با اعلام به اینکه اکنون زمینی به مساحت دو هکتار از سوی شرکت تعاونی دهیاران بخش دشت‌سر به عنوان بخش خصوصی آماده برای جمع‌آوری ونگهداری سگ‌های ولگرد است،تصریح کرد: این زمین از امکانات خدماتی برای نگهداری این حیوان مهیا بوده و دیگر امکانات و هزینه‌ها باید از سوی کارگروه تصمیم‌گیری شود.

حسنی عنوان کرد: بیماری هاری علاج ندارد بلکه پیشگیری دارد که این بخش با مشارکت مرکز انستیتو پاستور بدنبال آن است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تشدید ، جمع آوری ، سگ ، ولگرد ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.