شعر آیینی امروز ما رو به پیشرفت است این مسئله را در شب شعر شاعران این حوزه به مناسبت روز مباهله مشاهده کردم.

عباس براتی‌پور شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت شعر آیینی اظهار کرد: شعر آیینی رو به پیشرفت است در جلسه شعری که در روزهای اخیر به مناسبت روز مباهله برگزار شده بود. شعرهای خوبی از شاعران جوان آیینی شنیدم. هم اکنون به دلیل آنکه در آستانه ماه محرم و سفر هستیم شاعران توجه بیشتری به شعر آیینی دارند و سعی می‌کنند زاویه دید خود را روی شعر عاشورایی قرار دهند.

وی افزود: شاعران سعی می‌کنند واقعه عاشورا را با تصویر جدیدی بیان کنند و دید بهتری را بتوانند از واقعه عاشورا به مخاطب خود عرضه کنند، شعری که با زاویه دید جدید و نو به واقعه عاشورا می‌پردازد و با زبان امروز سروده می‌شود.

این شاعر ادامه داد: برای سرودن شعر آیینی دیگر نباید از زبان کهنه‌ و قدیمی استفاده کرد، تا جایی که مطالعه کردم شاعران آیینی مسئله درستی بیان واقعه عاشورا را در شعر خود رعایت می‌کنند و مسئله عاشورا بیشتر در قلب جوانان و نوجوانان وارد می‌شود خود را به صورت شعر آیینی نشان می‌دهد. این مسئله تا پایان عمر ادامه می‌یابد.

براتی‌پور تصریح کرد: سرودن شعر توسط شاعران آیینی یک لطف الهی است که بیشتر در بین جوانان جرقه می‌زند و تا زمانی که از دنیا بروند با آن همراه است، شاعران آیینی سعی می‌کنند عشق خود را به واقعه عاشورا با دیدگاهی نو و سالم بیان کنند و عشق خود را نسبت به این واقعه به تصویر بکشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار