هم اکنون تغییر شعر آیینی در حوزه ظاهر، فرم و اندیشه اتفاق می‌افتد و نگاه به روز شاعر در این حوزه دیده می‌شود.

امید صباغ‌نو شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتشار کتاب «روایت رستم» خود در سال 89 یا 90 به عنوان مجموعه شعر عاشورایی، اظهار کرد: هم اکنون شعر آیینی از حوزه تکراری بودن خارج می‌شود و شاهد انتشار مجموعه‌های شعری خود در این زمینه هستیم که از جمله آن می‌توان به آثار مهدی رحیمی، محمد حسین ملکیان و لطیفی اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون شاعران شعر آیینی شعرهای به روزتر و زیباتری می‌سرایند. اگر این حوزه شعری به سمت حاشیه برود، می‌توان فعالیت‌های خوبی را در این زمینه شاهد بود. به دلیل آنکه شعر آیینی مبحثی حساس محسوب می‌شود، حق صدور حکم برای آن را نداریم.

این شاعر تصریح کرد: هم اکنون تغییر شعر آیینی در حوزه ظاهر، فرم و اندیشه اتفاق می‌افتد و نگاه به روز شاعر در این حوزه دیده می‌شود. به عنوان مثال شاعری که به بحث انتظار در شعر آیینی توجه می‌کند، از منظر اجتماعی به این حوزه می‌نگرد و شاهد سرودن شعر انتظار در قالب همیشگی خود نیستیم.

صباغ‌نو با اشاره به مقایسه در شعر عاشورایی میان حادثه عاشورا و اتفاقات امروز بیان کرد: شعرهای بسیار خوبی را در حوزه شعر آیینی مشاهده می‌کنیم. البته باید توجه کرد شعر آیینی به حاشیه نرود و خط فکری شاعر سبب به انحراف رفتن مسیر اصلی شعر آیینی نشود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار