مصطفی محدثی خراسانی:

صدای حماسه حسینی از شعر انقلاب به گوش می‌رسد

شعر انقلاب که همواره به ارزش‌های دینی غنییت بخشیده صدای حماسه حسینی را به گوش ما می‌رساند.

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر در خصوص وضعیت فعلی شعر آیینی کشورمان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شعر آیینی در سالهای پس از شکوفایی انقلاب اسلامی روند رو به رشدی داشته و شاهد گشوده شدن افق‌های تازه‌ای برای خودش بوده است.
 
وی افزود: به نظر من می‌توانیم به پرونده شعر آیینی پس از شکوفایی انقلاب اسلامی نمره‌ای بالاتر از نمره‌های داده شده به آن در همه طول تاریخ بدهیم.
 
این شاعر ظرفیت و توان شعر انقلاب در غنییت بخشیدن به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را دلیل موفقیت بیش از پیش شعر آیینی در سالهای اخیر دانست و اظهار داشت: صدای حماسه حسینی از شعر انقلاب به گوش می‌رسد.
 
محدثی خراسانی ادامه داد: شعر عاشورایی دهه 60 تا اواسط دهه 70 در مجموع بنیان اندیشه‌ای و محتوایی داشت و شاعران دفاع مقدس تجلی اصیل‌تری از حماسه حسینی را به مخاطبان خود ارائه می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: در سالهای اخیر فضای جشنواره زدگی به برخی از شعرهای آیینی غلبه پیدا کرده و باعث شده که اینگونه  اشعار جان مایه کمتری داشته باشند.
 
این شاعر افزود: هر کاری که روی آن سرمایه گذاری شود نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت و ما به تناسب ظرفیت شاعران آیینی سیاستگذاری مناسبی نداریم.
 
محدثی خراسانی گفت: هم اکنون جشنواره‌ها فقط به برداشت شعر آیینی‌ کمک کرده و گامی در جهت خلق کیفی این آثار بر نمی‌دارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار