دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نیروهای مسلح گفت: سردار شهید حسین همدانی نقش مهمی در آموزش جبهه مردمی مقاومت سوریه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی صفوی در همایش چهارمین روز از کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری با عنوان «کنگره شهدا، کارمندان دولت، کارگران، کشاورزان، ورزشکاران و اقشار جامعه» در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: شهید همدانی نقش مهمی در آموزش جبهه نیروهای مردمی و ارتش سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی تکفیری داعشی و جبهه النصره داشت.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از خدمات مستشاری سردار همدانی در تقویت محور مقاومت سوریه، قابل توصیف نیست.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران، روسیه، عراق و حزب الله لبنان از محور مقاومت ملت و مردم سوریه در برابر این گروه تروریستی حمایت می کنند.

سرلشگر صفوی با اشاره به شقاوت داعش افزود: این گروه تروریستی در پنج سال گذشته، بیش از 250 هزار نفر از مردم سوریه را کشته و زخمی کرده است.  

وی اضافه کرد: به دلیل جنایت های داعش، تا کنون 9 میلیون نفر از مردم عراق و سوریه از شهرهای خود آواره شده و بسیاری از مردم شهرهای دیگر سوریه به سمت دمشق یا بغداد آمده اند و سه میلیون نفر از مردم سوریه و عراق نیز به کشورهای دیگر رفته اند.

سردار صفوی تصریح کرد: سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با پول برخی کشورهای عربی، گروه تکفیری ها را به جان مردم انداخته اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نیروهای مسلح، با تأکید بر رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری که ولی امر مسلمین جهان می باشند اظهار داشت: ایران، برای دفاع از عتبات عالیات هم با استفاده از تجربه دفاع مقدس به کمک دولت و ملت عراق رفت و اگر مستشار نظامی ایران به این مناطق نبود، وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد.

سردار صفوی یادآور شد: فرزندان انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در ایجاد امنیت در سوریه و عراق در مقابله با توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش محوری ایفا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت و عظمت ملت ایران سبب تقویت روحیه مکتب مقاومت در بحرین، یمن و سوریه می شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نیروهای مسلح، به حمله گستاخانه عربستان علیه مردم بی دفاع یمن اشاره کرد و گفت: اما رژیم آل سعود تا کنون حتی یک تیر هم به سمت رژیم اشغالگر قدس شلیک نکرده است.

سرلشگر صفوی با بیان اینکه ایران امروز از اقتدار بالایی برخوردار بوده و سپاه پاسداران عامل اقتدار ملی در سطح منطقه ای و فرا منطقه ای است تأکید کرد: اتکاء قلوب مردم و رزمندگان به خداوند، وحدت و انسجام مردم و مسئولان و روحیه ایثار و فداکاری و جهادی سه شاخص مهم دفاع مقدس است که با آن می توان در برابر همه دشمنان ایستاد.

وی، به رشادت های بی نظیر رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ قمر بنی هاشم (ع) در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاریخ نویسان باید تاریخ این استان از گذشته تا زمان معاصر که سرشار از حرکت های ضد استبدادی و ضد استکباری می باشد را مکتوب کنند.

نخستین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری از 15 مهرماه جاری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد آغاز و همایش های مرتبط با این کنگره تا 22 مهر ادامه دارد.

استان چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

15 مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 1371 به استان چهارمحال و بختیاری است.

سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین همدانی عصر روز پنج شنبه 16 مهرماه جاری در حین انجام مأموریت مستشاری برای گروه های مردمی جبهه مقاومت در حلب سوریه به دست گروه های تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.