دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن از طریق جنگ نرم، به دنبال نفوذ فرهنگی سیاسی در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دکتر محسن رضایی در آیین اختتامیه و همایش هشتمین روز کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری با عنوان «کنگره شهداء و نیروهای مسلح» در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به شرایط منطقه و جهان اسلام تأکید کرد: جریانات تکفیری، فتنه بزرگی است که از سوی عربستان و آمریکا و اسرائیل تشکیل و حمایت می شوند.

وی افزود: آمریکا و همدستانش با تجاوز مستقیم و غیر مستقیم به کشورهای منطقه خاورمیانه، در باتلاقی عمیق گرفتار شده و به بن بست رسیده اند.

رضایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عنایت امام عصر (عج)، تکفیری ها را در عراق و سوریه دفن خواهد کرد تا دنیا بداند جایی برای توطئه در جهان اسلام وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حسین همدانی گفت: شهادت سردار همدانی نشان داد که ایران برای ایجاد امنیت در منطقه ارزش زیادی قائل است و حاضر است برای آن بهای بسیاری بپردازد.

وی با اشاره به حادثه اندوهبار منا نیز گفت: این فاجعه به دلیل بی تدبیری آل سعود ایجاد شد و عربستان به جای مداخله در دیگر کشورها، باید به برنامه ریزی و مدیریت در درون کشور خود بپردازد تا شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

رضایی در ادامه با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی در زمان کنونی و پس از دست نیافتن به مقاصد خود در جنگ نظامی و تحریم، از طریق جنگ نرم به دنبال نفوذ فرهنگی سیاسی در کشور هستند، تأکید کرد: تداوم راه شهداء مهم ترین عامل مقابله و پیروزی در برابر این توطئه است.

وی، شهداء را الگویی مناسب برای جامعه و بویژه جوانان دانست و گفت: راه شهداء باید ادامه پیدا کند و ملت ایران باید در این مسیر، محکم و استوار از آرمان ها و اهداف خود دفاع کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی پاک ترین و بزرگترین نظام سیاسی است که تاکنون در بستر اسلام شکل گرفته، افزود: 37 سال از عمر این نظام می گذرد و ما هم در دوران امام خمینی (ره) و هم در دوران مقام معظم رهبری، شاهد موفقیت های بسیاری در کشور بوده ایم.

رضایی با بیان برخی مشکلات داخلی جامعه تصریح کرد: ما هنوز در نیمه راه قرار داریم و باید برای تکمیل این مسیر، از شهداء درس گرفته و به فرهنگ جهاد و شهادت توجه داشته باشیم.

وی، وجود مشکلات اقتصادی نیز در جامعه را از دغدغه های اساسی برشمرد و گفت: باید تلاش شود مشکلات اقتصادی با کمک جوانان و نیروهای انقلابی حل و به روند مطلوب خود نزدیک شود.

رضایی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنگره شهدای این استان به عنوان کاری بسیار خوب و ارزشمند افزود: چهارمحال و بختیاری منطقه ای است که افراد آن یک دست شیعه بوده و نقش خود را در طول تاریخ اسلام به خوبی ایفا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری در تمام عرصه ها حضور پر شوری داشته اند، گفت: مردم این استان تعلق خاصی به ایران و ایرانی بودن خود دارند که برای حفط ارزش های اسلامی و جمهوری اسلامی رشادت های بسیاری از خود نشان داده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حرکت مردم چهارمحال و بختیاری برای حمایت از امام خمینی (ره) به تهران (در 19 بهمن 1357)، نمونه ای از رشادت های مردم این دیار در تاریخ جمهوری اسلامی است.

رضایی اضافه کرد: رشادتهای رزمندگان تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از افتخارات ارزشمند دفاع مقدس به شمار می رود که در عملیات های مختلف مانند کربلای 5 و والفجر 8 با تحمل شرایط بسیار سخت، در برابر دشمن ایستادند و از میهن اسلامی دفاع کردند.

نخستین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری از 15 مهرماه جاری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرکرد آغاز و همایش های مرتبط با این کنگره تا امروز 22 مهر ادامه یافت.

استان چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.