سرگئی لاوروف در نشست شورای امنیت برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درخصوص مبارزه با تروریسم گفت مداخله بدون راهبرد باعث نابودی خاورمیانه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "سرگئی لاوروف،" وزیر امورخارجه روسیه در نشست شورای امنیت برای بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درخصوص مبارزه با تروریسم گفت: این نشست برای تداوم امنیت و صلح جهانی و برای حل منازعه در غرب آسیا و شمال آفریقا و مقابله با تهدیدات تروریستی در منطقه است.

لاوروف به "فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "نبیل العربی،" دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت مداخله بدون راهبرد ما را به نابودی نقشه منطقه خاورمیانه رسانده است.

وی افزود گروه تروریستی داعش آزادانه رفتار می کند و در شماری از کشورها فضایی از رعب و وحشت به وجود آورده است و باید با آن مقابله کرد. ما باید اولویت‌های خودمان را مشخص کنیم و مقابله با نخستین تهدید یعنی تروریسم در صدر این اولویت‌ها قرار دارد.

لاوروف گفت: ما باید از ارتش های نظامی مانند ارتش های عراق و سوریه که با داعش می جنگند، حمایت کنیم.

وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد؛ مسکو به زودی پیش نویس قطعنامه‌ای را درخصوص مبارزه با تروریسم به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما بر مشارکت کشورهای منطقه از جمله ایران، عربستان، ترکیه و قطر بر حل بحران سوریه تکیه داریم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار