دولت اندونزی با تأکید بر تصمیم خود مبنی بر بازگرداندن تمامی اتباع مقیم این کشور از عربستان، وزارت کار سعودی را در برابر چالشی جدید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، اختلاف پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی با دولت ریاض در زمینه اعزام نیروی کار به عربستان بالا گرفته و به نظر می‌رسد بحران خدمتکاران خانگی در عربستان در حال تشدید است. این موضوع وزارت کار عربستان را که با اتهام شکست در مسأله وارد کردن خدمتکاران خارجی مواجه است، در مقابل چالشی خطرناک قرار می‌دهد.

به نوشته روزنامه سعودی الحیات، با وجود امیدواری‌هایی که سفر هفته گذشته جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی به عربستان به دنبال داشت، منابع مطلع در دولت اندونزی گفتند که طرح توقف اعزام خدمتکار به عربستان، "نهایی و بدون بازگشت" است. منابع مذکور حتی از این‌هم فراتر رفته و از تصمیم دولت برای بازگرداندن خدمتکاران خانگی و راننده‌ها به اندونزی به طور نهایی، ظرف حداکثر 15 ماه، پرده برداشتند.

گفتنی است در حال حاضر بیش از 700 هزار کارگر اندونزیایی در عربستان مشغول به کار هستند که اکثر آنها را زنان تشکیل می‌دهند. سفارت جاکارتا در ریاض، هر روز حدود ده شکایت از اتباع خود درباره اختلاف بر سر دستمزد و تقاضا برای بازگشت به اندونزی دریافت می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار