عضو کمیته علمی همایش ملی حکیم طهران گفت: آثار مرحوم مدرس زنونی در اختیار اساتید مصحح قرار گرفته است که در آستانه همایش ملی حکیم طهران ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضاپور مسئول احیای آثار حکیم طهران اظهار داشت: همایش ملی حکیم طهران با محوریت بررسی آثار اندیشه های احیای آثار آقا علی مدرس زنوزی معروف به مدرس طهرانی در دستور کار قرار گرفته است.
 
 مسئول احیای آثار حکیم طهران اظهار داشت: مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی متولد 1234 هجری قمری و متوفی سال 1307 هجری قمری است و به عنوان یک شارح و تدوینگر حکمت متعالی بوده است.
 
 وی تصریح کرد: حکیم طهران جایگاه منحصر به فردی در تأسیس حوزه حکمی و فلسفی تهران داشته است و در همایش ملی حکیم طهران به مقام علمی ایشان پرداخته می شود.
 
 عضو کمیته علمی همایش ملی حکیم طهران یادآور شد: یکی از فعالیت های مهم همایش ملی حکیم طهران، تأسیس کمیته احیای آثار این حکیم بزرگ بوده است.
 
 حجت الاسلام و المسلمین رضاپور افزود: آثار مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی در گذشته به صورت ناقص هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی چاپ شده بود، اما امروز آثار این فیلسوف بزرگ به صورت کامل در حال گردآوری است و نسخه های جدیدی از ایشان به دست آمده است.
 
 وی گفت: در کمیته احیای آثار حکیم طهران، 53 نسخه اثر از حکیم مؤسس از کتابخانه ها و مخازن نسخ خطی گردآوری شده است و در اختیار اساتید مصحح قرار گرفته است و هم اکنون اثر «رساله توحیدیه» ایشان در حال تصحیح است.
 
 مسئول احیای آثار حکیم طهران با بیان این که کتاب «بدایع الحکم» مشهورترین اثر مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی است، یادآور شد: تصحیح آثار حکیم طهران هم اکنون ادامه دارد تا در آستانه همایش ملی حکیم طهران به زیور طبع آراسته و ارائه شود.
 
 حجت الاسلام و المسلمین رضاپور عنوان کرد: همایش ملی حکیم طهران به مدت دو روز در زمستان سال جاری برگزار می شود، به طوری که افتتاحیه این همایش در تهران و اختتامیه آن در استان قم برگزار می شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: قم ، گردآوری ، آثار ، طهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.