نخبگان و مخترعان جامعه سبب توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور می‌شوند و توجه به این قشر به عنوان یک گروه تاثیر گذار در توسعه اقتصادی کشور بسیار قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سمیه شایسته پور دارنده 3 اختراع در سطح بین الملل، محقق برتر، مخترع برتر، فناور و نوآور برتر در سطح ملی، برگزیده جشنواره خوارزمی، برگزیده جشنواره علم تا عمل، دختر نمونه استان، بسیجی و نوآور برتر در سطح کشور، جوان برتر در چند دوره از سوی سازمان ملی جوانان، نخبه برتر بسیجی و منتخب برتر سپاه علی ابن ابیطالب یکی از مخترعین جوان قمی است.
 
این مخترع جوان قمی از دغدغه‌ها و اهداف اجرای طرح خود گفت: سال 86، سوخت جامد را اختراع کردم که اهمیت زیادی در حفظ محیط زیست و تولید سوخت برای آینده کشور دارد.
 
وی عنوان کرد: من نتیجه استانداردها را از پژوهشگاه صنعت نفت گرفتم و با تولید سوخت جامد که نمونه‌ای در جهان نداشت اختراع خود را به ثبت رساندم اما با وجود انجام اقدامات بین‌المللی هیچ حمایتی انجام نشده و تنها یک لوح دریافت کردم.
 
وی اظهار داشت: پلاستیک و خطرات زیست‌محیطی یک مساله جهانی است و مختص ایران نیست طبق مستنداتی که وجود دارد برخی از کشورها همچون لبنان برای دفن پلاستیک با مشکلات زیادی مواجه اند و این اختراع می‌تواند پلاستیک که خود از مشتقات نفت می‌باشد، را به طبیعت بازگرداند.
 
این مخترع جوان قمی، با انتقاد از عدم حمایت جدی از پژوهشگران و مخترعان گفت:برای تشویق بیشتر محققان و مخترعان باید امتیازاتی به آنها اعطا شود.
 
شایسته پور، ثبت بین المللی و تولید انبوه اختراعات را از انتظارات جامعه نخبگان از دولت تدبیر و امید دانست.
 
این مخترع جوان قمی تصریح کرد: با حمایت خانواده ام در این مسیر هزینه‌های بسیاری را برای به ثمر نشستن و ثبت اختراعم صرف کردم و فقط از مسوولان انتظار دارم با نگاهی ویژه، به نخبگان و مخترعین بهای بیشتری بدهند که قطعا نتایج خوبی را برای کشور دارد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: قم ، حمایت ، مسولان ، مخترعان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.