رژیم صهیونیستی به مناسبت فرا رسیدن اعیاد یهودی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان خواهد بست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی،  رژیم صهیونیستی اعلام کرده است هفته آینده به مناسبت فرا رسیدن اعیاد یهودی، حرم (مسجد) ابراهیمی، مکان مقدس مسلمانان در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی، را به روی فلسطینیان می‌بندد.

 خبرگزاری فلسطین الیوم روز جمعه گزارش داد: اسرائیلی‌ها به اداره اوقاف الخلیل اعلام کرده‌اند از دوشنبه آینده (23 شهریور) حرم ابراهیمی به مدت سه روز به روی فلسطینیان بسته خواهد بود. 

براساس این گزارش، دوشنبه آغاز سال عبری است و روز پنج شنبه یهودیان به بهانه برگزاری مراسم موسوم به «روز توبه» حرم ابراهیمی، دومین مکان مقدس مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی، را به روی نمازگزاران فلسطینی می‌بندند.

اداره امور اوقاف اعلام کرده است که این اقدام تل آویو بی حرمتی به مساجد اسلامی و نادیده گرفتن احساسات مسلمانان است.

حرم ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل قرار دارد که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است. حدود 400 شهرکنشین در حوالی این مکان مقدس زندگی می‌کنند و 1500 نظامی صهیونیست نیز برای حمایت از شهرک نشینان در آنجا مستقر هستند.

حرم ابراهیمی دومین مکان مقدس اسلامی در سرزمین فلسطین پس از مسجدالاقصی در قدس به حساب می‌آید. این مکان برای یهودیان و مسیحیان نیز مقدس و محل پرستش است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار