گفتگوی اوباما با پادشاه عربستان درباره بحران انسانی یمن

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما قرار است درباره نگرانی شدید خود از وخامت اوضاع انسانی یمن با پادشاه عربستان گفتگو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قرار است درباره نگرانی شدید خود از وخامت اوضاع انسانی یمن با پادشاه عربستان گفتگو کند.

در حالی که ملک سلمان قرار است جمعه (فردا) با اوباما در واشینگتن دیدار کند، اوباما از تمامی طرفهای درگیر در بحران یمن خواسته است از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کنند.
همچنین دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد ملک سلمان پنجشنبه (امروز) در دیداری رسمی به دعوت اوباما به آمریکا سفر خواهد کرد. در این بیانیه آمده است پادشاه سعودی با رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از مسئولان این کشور درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف و مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد عربستان درحال رایزنی با دولت آمریکا برای خرید دوناوچه جنگی است. این منابع تصریح کردند توافق مذکور احتمال می رود تا پایان سال امضا شود. یکی از این منابع آگاه می گوید: هیچ تنشی در روابط آمریکا و عربستان که مانع روابط اقتصادی باشد مشاهده نمی کنیم؛ سعودی ها همچنان تلاش دارند فناوری های آمریکایی را خریداری کنند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یکی از تحلیلگران می نویسد: سفر پادشاه عربستان ممکن است راه را برای خرید تعداد زیادی از تجهیزات نظامی آمریکایی باز کند. وی در ادامه افزود: مسئولان آمریکایی به احتمال زیاد پس از توافق هسته ای ایران، توجه بیشتری به هم پیمانان خود در منطقه نشان خواهند داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار