معاون دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:‌ به زودی اتحادیه ملی تعاونی مرتع داری کشور با هدف حمایت از مرتع داران تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید لقمان‌پور افزود: یکی از راه‌های مهم حفاظت از مراتع که در دستور کار سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته اجرای طرح‌های توانمندسازی جوامع محلی با مشارکت بهره‌برداران منابع طبیعی است که در این طرح سایر ظرفیت‌های مرتع علاوه بر گله‌داری مد نظر است.

وی بیان کرد: با هدایت و راهنمایی مرتع‌داران به توسعه گیاهان دارویی و صنعتی و بهره‌برداری از محصولات فرعی مراتع می‌توان در کنار تولید ثروت در جوامع محلی نسبت به کاهش تعداد دام مازاد در مراتع که یکی از آسیب‌های جدی تخریب مراتع است، اقدام کرد.

معاون دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ساماندهی مرتع داران در قالب نظام صنفی مرتع داری، تشکیل تعاونی توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در تمامی شهرستان‌ها و راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد را از جمله برنامه‌های سازمان جنگل‌ها دانست و افزود: برای رسیدن به این اهداف تلاش همه‌ جانبه‌ای انجام می‌شود.

لقمان‌پور اجرای پروژه‌های حفاظت مشارکتی را از دیگر برنامه‌های دفتر ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداری منابع طبیعی کشور برشمرد و گفت: به ‌زودی اتحادیه ملی تعاونی مرتع داری کشور با هدف حمایت از مرتع داران تشکیل می‌شود.

انتهای پیامگ/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.