رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از راه اندازی خانه معدن در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحامد عاملی صبح امروز در مراسم راه اندازی خانه معدن این استان افزود: در حال حاضر موج بیکاری در سطح کشور و در استان اردبیل افزایش یافته است که قطعا به دنبال ایجاد بیکاری بحران‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی نیز رخ می‌دهد که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه کشور واگذاری امور به بخش خصوصی است.

وی گفت: اصلی‌ترین شاخص دولت برای توسعه کشور فرآیند ثروت‌سازی است که باید بتوانیم درآمد سرانه کشور را افزایش دهیم که تنها راهکار برای رشد اقتصادی و توسعه کشور ثروت‌سازی و عدم استفاده از منابع درآمدی نفت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: وجود تشکل‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می تواند کشور را در مسیر توسعه قرار دهد که اگر زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود می‌توانیم از سرمایه‌گذاران خارجی نیز استفاده کنیم.

عاملی گفت:‌ تشکل‌های بخش خصوصی نباید به صورت ساختاری بوده بلکه باید حضور فعال به ویژه در بخش معدن داشته باشند که شروع به کارخانه معدن استان اردبیل در فعالیت بخش خصوصی در این بخش بسیار مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: نقش معدن در اقتصاد کشور 0.8 درصد و در استان اردبیل 0.2 درصد است که امیدواریم با به نتیجه رسیدن مطالعات در 3 پهنه معدنی استان،‌ این رقم افزایش یابد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.