اردبیل؛

25درصد مطالبات گندم‌کاران استان اردبیل پرداخت شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: متأسفانه 25 درصد مطالبات گندم که در حدود 150 میلیارد تومان است هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: کشاورزان اردبیلی مهارت فوق‌العاده‌ای در تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم دارند و با توجه به عدم پرداخت قسمتی از مطالباتشان خواستار توجه جدی دولت برای این امر هستند تا هرچه زودتر مطالبات آن‌ها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه گندم تولید شده در استان اردبیل به ویژه دشت مغان با کیفیت‌ترین گندم تولید شده در کشور است گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای مصرف بهینه آب در کشت گندم به معرفی رقم‌های جدید بذر گندم که مصرف آب پایینی دارند اقدام کرده است.

سروی بیان کرد: کشاورزان استان اردبیل 4 درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده‌اند و 114 هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان اردبیل سالانه 3 و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌کنند که ارزش این محصولات 4 هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سروی در ادامه با بیان اینکه محصول گندم از محصولات استراتژی استان اردبیل است گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان با استفاده از رقم‌های جدید بذر گندم و اجرای شبکه‌های آبیاری نوین در زمین‌های زراعی گندم در صدد است علاوه بر افزایش تولید گندم گام بزرگی در مقابله با بحران آب بردارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.