اردبیل؛

آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های "مشگین شهر"

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر از آغاز برداشت انگور از تاکستان های شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد شهریار افزود: در استان اردبیل بیش از 2 هزار و 200 هکتار تاکستان وجود دارد که از این مقدار بیش از 2 هزار هکتار در شهرستان مشگین شهر واقع می‌باشد.

وی گفت: سال گذشته به دلیل افت شدید دما و سرمازدگی محصول انگور در شهرستان مشگین شهر زیر 5 هزار تن برداشت شد اما امسال پیش بینی می‌شود برداشت انگور نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش یابد.

استان اردبیل دارای 37 هزار و 500 هکتار باغات میوه دارد که از آنها سالانه 320 هزار تن انواع محصولات باغی تولید می شود که یکی از این محصولات پرطرفدار در استان اردبیل میوه انگور است.

کارشناس جهاد کشاورزی مشگین شهر نیز در برداشت این محصول افزود: مشگین شهر به دلیل آب و هوای خوب می تواند بیش از 16 نوع انگور تولید کند که از مرغوب ترین آنها سلطانی بی دانه است که در این منطقه تولید می شود.

اصغری گفت: کاشت انگور در شهرستان مشگین شهر به 2 روش سنتی و مدرن یا روسیمی انجام می گیرد که از مزایای روش روسیمی یا مدرن نسبت به سنتی می توان به قرار گرفتن شاخ و برگ های زیاد در معرض تابش آفتاب، مبارزه با آفات، علف های هرز، حرص به راحتی در روش روسیمی انجام می گیرد.

وی افزود: علاوه بر این در روش مدرن یا روسیمی از هر هکتار 25 الی 40 تن محصول برداشت می شود ولی در روش سنتی حداکثر حدود 10 تن برداشت می شود.

برداشت انگور در شهرستان مشگین شهر تا نیمه دوم مهر ماه ادامه دارد. مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غرب استان اردبیل قرار دارد.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.