جذب 5 هزار نیرو در 173 مرکز سلامت کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با آغاز طرح تحول سلامت تا‌کنون، تعداد 5 هزار نفر از افرادی که فارغ‌التحصیل رشته‌های پرستاری و... بودند، جذب شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری هفته دولت که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت 5 هزار نفر در شهرها و روستاهای کشور جذب و مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: با آغاز طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال 93 تا کنون، تعداد 5 هزار نفر از افرادی که فارغ‌التحصیل رشته‌های پرستاری و... بودند جذب شده‌اند. این افراد در 173 مرکز سلامت در کل کشور توزیع شده‌اند.

وی همچنین گفت: با این کار دولت بزرگ نمی‌شود، برای بیکار‌ان شغل ایجاد شده است و وضعیت بهداشت مردم هم به نسبت قبل بهبود یافته است.

معاون بهداشت در ادامه به ارائه خلاصه عملکرد معاونت بهداشت وزارت بهداشت پرداخت و اذعان کرد: در سال 93 به نسبت سال 92 جذب پزشکان عمومی به تعداد 2115 نفر را داشتیم، که در اجرای طرح پزشک خانواده روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر بسیار اهمیت داشته است.

دکتر سیاری ادامه داد: در سال 94 مبلغ 2150 میلیارد تومان برای برنامه تحول بهداشت در جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر 2000 نفر و مبلغ 2027 میلیارد تومان برای اجرای برنامه تحول بهداشت در جمعیت شهری کشور پیش بینی شده است، که از این مبلغ رقم معادل 1000 میلیارد تومان صرف احداث، بازسازی، نوسازی و بهبود استاندارد(تعمیر و تجهیز) می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمعی از ماماها روستای با بیش از ده سال سابقه
۱۰:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
سلام.آقای دکتر سیاری فکری به حال تغییر وضعیت ماماهای روستا کنید ده سال سابقه کافی نیست به چه جرمی ما باید امنیت شغلی نداشته باشیم بدبخت شدیم افسرده شدیم کمی دلتون به رحم بیاد