معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بنا به دستورالعمل‌های موجود در روستاها و شهرها کوپن‌های رایگان شیرخشک ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت در حاشیه همایش کشوری بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر و پرورش کودک در خصوص روش‌های حصول اطمینان از کیفیت شیر برای نوزادان بیان کرد: یک نوزاد سه ماهه در این دوران باید روزانه 20  گرم اضافه وزن داشته باشد.در سال اول 3 برابر وزن تولد باید با افزایش وزن همراه باشد.

وی ادامه داد: در سال دوم ماهانه 200 یا 300 گرم افزایش وزن طبیعی است.

علی‌اکبر سیاری با اشاره به علائم کافی بودن شیر نوزاد عنوان کرد: کودکی که شیر مادر برایش مناسب و کافی است، بعد از شیر خوردن به خواب می‌رود علاوه بر این حداقل 6 پوشک استفاده می‌کند.

وی با اشاره به چگونگی ارائه شیرخشک رایگان و کوپنی اظهار کرد: برای موارد ضروری استفاده از شیرخشک طبقه‌بندی منظور شده است به دلیل داخلی بودن این شیرها به غیر از موارد خاص هزینه‌ها مناسب است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: برخی از این شیرخشک‌ها از 50 تا 70 هزار تومان و در انواع دیگر تا 300 هزار تومان هزینه را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.دولت برای شیرخشک‌های مخصوص بیماری فنیل‌کتونوریا و حساسیت به پروتئین سوبیسد در نظر گرفته است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم رعایت موارد برای افزایش شیر مادر اذعان کرد: تغذیه، استراحت و آرامش در این موضوع مؤثر است، در 6ماه اول تولد معمولاً شیر مادر برای نوزاد کافی است و نیازی به مصرف شیر خشک وجود ندارد.

علی‌اکبر سیاری خاطرنشان کرد: دستورالعملی در زمینه مصرف شیرخشک وجود دارد که این موارد محدود است، در روستاها برای کسانی که طبق این دستور نیاز به مصرف شیرخشک دارند، کوپن رایگان ارائه می‌شود در شهرها نیز همین اتفاق در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرخشک ، کوپن ، سوبسید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار