لوبلاگ در مطلبی نوشت: پیچیدگی لغو تحریمهای آمریکا علیه ایران شرایط مساعد تری را برای دیگر کشورهای 1+5 در تجارت با ایران فراهم می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی لوبلاگ نوشت: مطلبی که در ادامه می آید بر اساس ارزیابی شرکت حقوقی "برلینر کورکوران" و "راو ال ال پی" از توافقنامه هسته ای ایران است و اینکه در صورت برداشته شدن تحریمها چه فرصتهای تجاری فراهم می شود.
در ادامه ی این مطلب آمده است: برداشته شدن تحریمهای آمریکا علیه ایران تا زمانی که این دو شرط محقق نشود، عملی نخواهد شد. اول اینکه کنگره آمریکا نباید این توافقنامه را رد کند یا اینکه نتواند وتوی رئیس جمهور را لغو کند. دوم اینکه آژانس، عمل ایران را به این توافقنامه به شکلی رضایتبخش تایید کند. در هر حال اگر این دو شرط محقق نشود، تحریمهای آمریکا تغییری نخواهد کرد؛ بنابراین در صورت تحقق این دو شرط، برآورد می شود برداشته شدن تحریمهای آمریکا اواسط سال 2016 اتفاق بیفتد. البته باید توجه داشت کاهش و لغو تحریمهای بین المللی و تحریمهای آمریکا علیه ایران به این بخشها محدود خواهند بود که عبارتند از: بخشهای مالی و بانکی، بخشهای نفت و گاز و پتروشیمی، بخش کشتیرانی، ساخت کشتی و عملیات بنادر، بخش خودروسازی، بخش تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها، بخش تجارت گرافیت، مواد خام و نیمه هادی، زغال سنگ و نرم افزار مربوط به فراینده های صنعتی و در آخر بخش بیمه.
در این گزارش آمده است: به علاوه بر اساس برجام، آمریکا متعهد شده است فقط آن دسته از تحریمهای دست دوم و فرامرزی را بردارد که به اشخاص غیرآمریکایی مربوط می شود و همچنین مجوز به اشخاص آمریکایی برای صادرات هواپیماهای تجاری، قطعات یدکی و خدمات مرتبط با آن را به ایران بدهد و به اشخاص آمریکایی برای وارد کردن مواد غذایی و فروش از ایران به آمریکا مجوز بدهد. همچنین به نهادهای غیر آمریکایی که در کنترل اشخاص آمریکایی هستند، مجوز بدهد تا در فعالیتهایی که مطابق برجام هستند، مشارکت کنند. اما در مقابل انتظار می رود اتحادیه اروپا و دیگر اعضای 1+5 به طور قابل توجهی تحریمهای خود علیه ایران را بردارند، روابط تجاری خود را با ایران گسترش دهند و از مزایایی که در رقابت با شرکتهای آمریکایی در تجارت با ایران دارند، بهره ببرند. البته هنوز جزییات و زمان صدور مجوزها از طرف وزارت خزانه داری مشخص نیست.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
گور پدر آمریکا ، تحریم هایش ، اگر برمبنای وصیت حضرت امام روی پای خودمان بایستیم ، آمریکائی ها با تحریم هایشان باید به جهنم بروند .
آخرین اخبار