دیک چینی، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن اگزمینر، دیک چینی، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و از شخصیت های برجسته حزب جمهوریخواه از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد و در کتاب جدید خود که با عنوان "چرا جهان به آمریکای قدرتمند نیاز دارد" منتشر خواهد شد، نوشته است: اوباما آنقدر برای لطف کردن به ایران عجله داشت که وی و معاونانش ملت آمریکا را درباره خطرات بالقوه حذف تحریم های تجاری و تسلیحاتی ایران گمراه کردند.
چینی همچنین نوشت: اوباما سیاست خارجی آمریکا را به گونه ای تغییر داد تا موجب آزرده شدن ایران نشود. 
وی مدعی شد: اوباما برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران عجله داشت، توافقی که مقامات ایران قصد پایبندی به آن را ندارند و رئیس جمهور آمریکا بارها مردم آمریکا را در این باره گمراه کرد و امتیازات خطرناکی پشت سر هم به ایران داد. 
چینی مدعی شد: اوباما روی امنیت آمریکا و براساس صداقت روحانیان در ایران شرط بندی کرده است.
در این کتاب که قرار است اول سپتامبر (10 شهریور) به طور سراسری منتشر شود، وی به چند نمونه از تغییرات در سیاست خارجی و نظامی آمریکا در دوره اوباما اشاره کرده است تا نشان دهد اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکا بوده که قدرت و سلطه آمریکا را رها کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرا
۰۰:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
لازم نکرده اونو خوب جلوه بدین، اون به ما لطف کرده؟؟؟؟؟؟؟؟نه بابا؟ اون اوباما جرأت نداشت نداره و نخواهد داشت که غلط زیادی بکنه
آخرین اخبار