سرکرده سابق بوکو حرام در پیامی صوتی از زنده بودن خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ابوبکر شیکاو، سرکرده سابق گروه تروریستی بوکو حرام، که ارتش نیجریه ادعا می‌کند وی را کشته است، در یک پیام صوتی اعلام کرد زنده است و همچنان هدایت این گروه را برعهده دارد. رویترز اعلام کرد نمی‌تواند صحت این پیام صوتی را تأیید کند.

با وجود ادعای ارتش نیجریه مبنی بر کشتن شیکاو، او در چند ساله گذشته در ویدئوهای مختلف ظاهر شده است. البته صحت هیچ یک از این ویدئوها تأیید نشده و احتمال می‌رود فرد یا افرادی که بدل او هستند، دست به این اقدام می‌زنند.

 هفته گذشته ادریس دبی، رئیس‌جمهور چاد، اعلام کرد شیکاو زخمی شده و به مرکز ایالت بورنو نیجریه گریخته است. او همچنین اعلام کرد این گروه تروریستی محمد داوود را به عنوان جانشین شیکاو تعیین کرده است.

تروریست‌های بوکو حرام از زمان آغاز ریاست‌جمهوری محمدو بوهاری، 29 مه (8 خرداد)، تاکنون جان 600 نفر را در حملات مختلف تروریستی در نیجریه گرفته‌اند. تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس میان دولت این کشور و این گروه تروریستی تاکنون بی‌نتیجه مانده است. بوکو حرام 6 سال است تلاش می‌کند حکومتی جدید در شمال شرق نیجریه تشکیل دهد.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار