تظاهرات در برزیل برای کناره گیری رئیس جمهور

ده ها هزار نفر روز گذشته در شهرهای مختلف برزیل خواستار برکناری دیلما روسف شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  دهها هزار برزیلی روز گذشته در سراسر این کشور با برپایی تظاهرات، خواستار برکناری دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور شدند.
کمتر از یکسال پس از آغاز دور دوم ریاست جمهوری دیلما روسف، طبق نظر سنجی های صورت گرفته محبوبیت وی به شدت کاهش یافته است و از هر سه نفر، دو نفر خواستار برکناری روسف هستند.

براساس آخرین برآوردهای پلیس ، دست کم 866 هزار نفر که لباس های سبز و زرد رنگ پوشیده بودند، در آرامش در سرتاسر کشور تظاهرات کردند.

شمار تظاهرکنندگان روز گذشته بیشتر از ماه آوریل بود که در آن 600 هزار برزیلی به خیابان ها آمده بودند؛ اما در مقایسه با ماه مارس که در آن بین یک تا سه میلیون نفر در تجمعات اعتراض آمیز شرکت کرده بودند از آمار کمتری برخوردار بود.

معترضان در این راهپیمایی خواستند روسف 64 ساله یا برکنار شود و یا راهکاری پارلمانی برای برکناری وی بکار گرفته شود. رئیس جمهور برزیل با رکود اقتصادی شدیدی مواجه است که سبب شده طرح های ریاضتی را بکار بندد.

بنابراعلام پلیس ،‌350 هزار نفر عصر روز گذشته در خیابان بزرگ پولیستا در مرکز اقتصادی کشور و پایگاه مخالفان تظاهرات کردند.

ادینیو سیلوا Edinho Silva وزیر ارتباطات ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد این تظاهرات در چارچوبی دموکراتیک برگزار شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار