رئیس دفتر سابق دیلما روسف به رشوه‌گیری متهم شد

رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور برزیل به دریافت رشوه و فساد مالی متهم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز؛ مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد "گلیسی هافمن،" یکی از سناتورهای فعلی و رئیس دفتر پیشین "دیلما روسف،" رئیس جمهور برزیل، در پرونده فساد مالی و دریافت رشوه دخالت داشته است. 

"سرژیو مورو،" یکی از قضات فدرال برزیل که ناظر تحقیقات مربوط به پرونده فساد است، تاکید کرد نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور کنونی برزیل رشوه دریافت کرده است.

این قاضی از دادگاه عالی برزیل خواست تا اجازه دهد در این خصوص که آیا پرونده فساد شامل وزارت برنامه برزیل به نفع "گلیسی هافمن بوده است یا خیر تحقیقاتی انجام گیرد.

دادگاه عالی برزیل تحقیقاتی را بر برنامه پورسانت سیاسی در شرکت نفت پتروبراس در 17 ماه گذشته آغاز کرده است. همین موضوع ازمحبوبیت روسف کاسته  و درخواست‌ها برای استیضاح وی را افزایش داده است.

البته "هافمن" هنوز رسما به ارتکاب جرم یا اشتباهی متهم نشده است. وی از سال 2011 تا 2014(1389 تا 1392) رئیس دفتر روسف بود و سپس از سمت خود با هدف نامزد شدن به عنوان سناتوری از حزب "کارگران" به رهبری روسف کناره‌گیری کرد.

تحقیق درباره فساد بسیاری از وزارتخانه‌ها و کمپانی‌های دولتی برزیل بر عهده دو دادگاه "مورو" و دادگاه عالی در برزیلیا، گذاشته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار