شهرستان گلوگاه رتبه سوم کشوری کشت انجیر در ایران را دارد.

گلوگاه مهد مرغوب ترین انجیر ایران به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه در دومین جشنواره انجیر در این شهرستان گفت: طبق بررسی های انجام شده کشت انجیر در گلوگاه بیش از 250 سال قدمت دارد و این شهرستان با کشت 150 هکتار انجیر رتبه نخست استانی و رتبه سوم کشوری را در کشت این محصول دارد.

پور فلاح افزود: قرار گرفتن انجیر در سبد کالای خانوارها، برندسازی انجیر گلوگاه، ترویج و توسعه باغ ها انجیر، جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال و نمایش توانمندی های شهرستان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی یادآور شد: جشنواره انجیر در 30 غرفه با دستاوردهای بانوان گلوگاهی شامل انجیر و فرآورده های آن مانند آش انجیر، نان انجیر، مربا، شیره و ترشی انجیر برای بازدید عموم فعال است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه برداشت انجیر تازه خوری از نیمه دوم تیر آغاز و تا اواسط شهریور ادامه دارد.

پور فلاح افزود: در ایران 9 رقم انجیر خوراکی از گروه ازمیر شامل انجیر سبز، انجیر سیاه، شاه انجیر، انجیر متی، انجیر المی، انجیر برگ چناری، انجیر رونو، انجیر کشکی و انجیر سفید گوگاه می شود.

استاندار مازندران هم در این جشنواره گفت: باید دبیرخانه ای برای این موقعیت مهم انجام شود و تحقیقات لازم برای کیفیت بخشی برای این محصول انجام شود.

ربیع فلاح بر لزوم تشکیل مرکز تحقیقات انجیر با شرایط منطقه ای و محلی تاکید کرد و افزود: با توجه به جایگاه مازندران در زمینه کشاورزی، باید ضریب کشت همه محصولات به خصوص انجیر افزایش پیدا کند.

یادآور می شوم؛ در پایان این جشنواره از تمبر یادبود دومین جشنواره انجیر رونمایی شد.

دومین جشنواره انجیر در شهرستان گلوگاه 14 مرداد آغاز شد و 16 مرداد به پایان می رسد.

انتهای پیام /س

برچسب ها: ساری ، گلوگاه ، انجیر ، مرغوب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.