ساری؛

تشییع دردانه های هشت سال دفاع مقدس در مازندران

تشییع پیکر مطهر 30 دردانه هشت سال دفاع مقدس از امروز در مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جانشین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: تشییع پیکر 30 شهید غواص و خط شکن از ساعت 8 صبح امروز در رامسر آغاز شد و بعد از آن در مسیر تنکابن در ساعات 30/10 صبح تشییع می شوند.

سرهنگ یدالله پور افزود: پیکر مطهر شهدای گمنام بعد از ظهرامروز در شهرهای نشتارود، عباس آباد، کلاردشت، سلمانشهر و کلارآباد تشییع می شود.

به گفته جانشین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران این شهدا بعد از گذراندن از این شهرها فردا وارد شهر چالوس شده و در نوشهر، رویان ، نور و محمودآباد تشییع می شوند.

سرهنگ یدالله پور با بیان اینکه در روز شنبه پیکر مطهر 30 شهید گمنام و با نام و نشان به دو گروه تقسیم می شوند، افزود: گروه اول از مسیر شهرهای آمل و بابل و گروه دوم در شهرهای فریدونکنار، بابلسر، جویبار، سیمرغ تشییع می شوند و در نهایت هر دو گروه به شهرستان قائمشهر می رسند.

وی یادآور شد: یکشنبه، هجدهم مرداد یک گروه به سمت سوادکوه، پل سفید ، زیراب و شیرگاه و گروه دیگر هم از گلوگاه ، بهشهر، نکا تشییع می شوند و هر دو گروه به شهرستان قائمشهر می رسند.

جانشین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: صبح نوزدهم از قائمشهر به سمت ساری حرکت می کنند و تا نماز ظهر به پارک موزه دفاع مقدس می رسند و آن شب هم شب وداع با این شهدا است.

سرهنگ یدالله پور افزود: سه شنبه، بیستم مرداد مصادف با شهدات امام جعفر صادق (ع)، پیکر مطهر این شهدا از میدان شهدای ساری به سمت میدان امام خمینی (ره) تشییع خواهند شد.

وی با اشاره به مکان خاکسپاری شهدای شناسایی شده در شهر خودشان، تصریح کرد: شهید محمدصادق معلمی در ساری، شهید حسینعلی بالویی در شهرستان بهشهر، شهیدان منصور مهدوی نیاکی و سید حسن فاطمی در آمل، شهید مسلم رسولی کناری در فریدونکنار، شهید غلامرضا اسدی در نوشهر و شهید سید رضا میرفاضلی در چالوس به خاک سپرده می شوند.

به گفته وی؛ 2 شهید گمنام در خلیل شهر بهشهر،2 شهید گمنام در پارک ملت بهشهر ، یک شهید گمنام در اردوگاه شهید هاشمی نژاد بهشهر، 2 شهید گمنام در گنج افروز بابل، 2 شهید گمنام در عباس آباد تنکابن و یک شهید گمنام در پادگان شهید قاسمی ناجا (شیرگاه) به خاک سپرده می شوند.

جانشین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران خاطر نشان کرد: یک شهید گمنام در بوستان نکا، 2 شهید گمنام در ایزدشهر نور، 3 شهید گمنام در شهر سورک، 2 شهید گمنام در حسینیه عاشقان کربلای ساری، 2 شهید گمنام در پل سفید سوادکوه، 3 شهید گمنام در محمودآباد خاکسپاری می شوند.

سرهنگ یدالله پور یادآور شد: از 30 شهید غواص و خط شکن در مازندران، 23 شهید گمنام و 7 شهید شناسایی شدند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: ساری ، تشییع ، دردانه ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.