وزیر اقتصاد فرانسه: شرکتهای فرانسوی برای حضور در ایران عجله نکنند

وزیر اقتصاد فرانسه به فعالان اقتصادی این کشور هشدار داد برای حضور در بازار ایران عجله نکنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ب اف ام تی وی فرانسه؛ "امانوئل مکرون،" وزیر اقتصاد فرانسه از شرکتهای این کشور خواست برای حضور در بازار ایران عجله نکنند. وی آنچه را که بر سر بانک "ب ان پ پاریبا" آمد (مجازات مالی از سوی آمریکا) به آنها یادآور شد.

"امانوئل مکرون" نمی‌خواهد که شرکتهای فرانسوی اشتباه کنند. به این ترتیب وی از آنها خواست برای حضور در ایران که اخیرا با قدرتهای بزرگ توافق هسته‌ای تاریخی منعقد کرد عجله نکنند. "مکرون" در مجلس ملی فرانسه گفت: من نمی‌خواهم مواردی از نوع "ب ان پ پاریبا" که می‌تواند قبل از اجرایی شدن متن توافق صورت گیرد تکرار شود. بانک مذکور سال 2014 (93) با نقض تحریم‌ها و انتقال پول در سالهای 2004 تا 2012 (83 تا 91) به مشتریان سودانی، کوبایی و ایرانی، از سوی آمریکا به 8 میلیارد و 900 میلیون دلار جریمه محکوم شد. 

"لوران فابیوس،" وزیر امور خارجه فرانسه، پیش‌تر اعلام کرد هفته آینده به ایران سفر می‌کند. این درحالی است که "سیگمار گابریل،" قائم مقام صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان، دوشنبه پیش به تهران سفر کرد. قرار است هیئتی از فعالان اقتصادی فرانسه نیز اواخر ماه سپتامبر (مهر) به ایران سفر کند. "مکرون" گفت: همتای آلمانی من اخیرا به ایران سفر کرد که واکنشی بسیار سریع بود. اما باید به تقویم توافق نگاه کرد. قبل از پایان سال جاری و آغاز سال آینده هیچ چیزی وجود نخواهد داشت.
 
توافق هسته‌‌ای هفته گذشته میان تهران و قدرتهای بزرگ پس از سالها مذاکره راه را به روی لغو تحریم‌های بین المللی که از سال 2006 (1384) بر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد می‌کند باز کرد. این چشم انداز اشتهای اقتصادی غربی‌ها به بازار ایران را تشدید کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار