حدود پنج هزار نفر از مردم پرتغال روز چهارشنبه در اعتراض به تدابیر ریاضتی که دولت این کشور از سال 2011 اتخاذ کرده است، به خیابان ها آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود پنج هزار نفر از مردم پرتغال روز چهارشنبه در اعتراض به تدابیر ریاضتی که دولت این کشور از سال 2011 اتخاذ کرده است، به خیابان ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این تظاهرات در حالی انجام می شود که کشور پرتغال در آستانه بحران پرداخت بدهی ها قرار دارد. تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نه به سیاست های راست گرایان» و «دولت کنار برو ». این افراد همچنین مذاکره دوباره در مورد بدهی و یافتن منابعی برای توسعه کشور و افزایش دستمزدها را خواستار شدند».

تظاهرکنندگان با محکوم کردن خصوصی سازی خدمات دولتی، بازگشت به 35 ساعت در هفته برای خدمات دولتی را خواستار شدند.

این اعتراضات در حالی انجام می شود که تنها دو ماه تا انتخابات پارلمانی زمان باقی است و پدور پاسوس کوئلو نخست وزیر راست میانه پرتغال به دنبال دومین دوره متوالی است.

دولت راست میانه پرتغال که از سال 2011 قدرت را در این کشور در اختیار دارد در ازای دریافت کمک 78 میلیارد یورویی که شورای وزرای اقتصاد و دارایی اتحادیه اروپا وعده داده بود، تدابیر ریاضتی و سختگیرانه اتخاذ کرد.

پرتغال پس از یونان و ایرلند سومین کشور منطقه پولی یورو است که با مشکلات مالی و بحران بدهی مواجه شد و کمک درخواست کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار