تصویب دومین بسته اصلاحات ریاضتی در یونان

پارلمان یونان به دومین بسته اصلاحات ریاضت اقتصادی رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دومین بسته اصلاحات ریاضت اقتصادی با 230 رای موافق و 63 رای مخالف در پارلمان یونان تصویب شد. طلبکاران اروپایی یونان اعطای کمک مالی 86 میلیارد یورویی به این کشور را منوط به اجرای اصلاحات ریاضتی در این کشور دانسته‌اند. دومین بسته اصلاحات ریاضتی شامل سلسله اصلاحاتی در خصوص نظام بانکداری و قضایی در یونان می‌شود. 

حزب "سیریزا" از مخالفان اصلی اصلاحات ریاضت اقتصادی است. این حزب که ریاست آن به عهده الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – است، با انتقاد شدید از اقدامات نخست وزیر، وی را به انزوا تهدید کرد. این موضوع می‌تواند آینده سیاسی سیپراس را به خطر اندازد. الکسیس سیپراس بر این باور است که تنها گزینه پیش روی یونان پذیرش اصلاحات ریاضتی است. 

وی قبل از آغاز رای گیری در پارلمان یونان اظهار داشت در خصوص شرایط نهایی توافق با طلبکاران اروپایی در حال مذاکره است. سیپراس در تلاش است وضعیت اقشار بی‌بضاعت جامعه را بهبود بخشد. 
نکته جالب توجه رای گیری دیروز، رای موافق یانیس واروفاکیس -- وزیر پیشین دارایی یونان -- به دومین بسته اصلاحات ریاضتی است.  وی به نخستین بسته اصلاحات ریاضتی رای منفی داده بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار