اعضای پارلمان یونان امروز به دومین طرح اصلاحی نخست وزیر این کشور برای دریافت سومین بسته کمک مالی رأی می دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، اعضای پارلمان یونان قرار است امروز به دومین طرح اصلاحی "آلکسیس سیپراس،" نخست وزیر این کشور برای دریافت سومین بسته کمک مالی بین المللی رای دهند.

در طرح امروز، اعضای پارلمان باید به اقداماتی از جمله تضمین سپرده های بانکی تا 100 هزار یورو و انجام اصلاحات قانون مدنی برای تسریع مراحل قانونی و کاهش هزینه های کشور رای دهند. دولت یونان امیدوار است رأی گیری امروز با مخالفت کمتری روبرو شود. 

در رای گیری هفته گذشته پارلمان، یک پنجم اعضای حزب سیریزا (حزب چپگرای رادیکال یونان) به طرح افزایش مالیات و کاهش حقوق بازنشستگی رای مخالف دادند. سیپراس برای تصویب این طرح می بایست روی رای احزاب مخالف هوادار اتحادیه اروپا حساب باز می کرد. در نهایت اکثریت نمایندگان ایجاد تغییرات در مالیات، حقوق و قوانین کاری را تأیید کردند.

وام دهندگان اصلی یونان شماری از کشورهای اتحادیه اروپا بخصوص آلمان، فرانسه، ایتالیا و نیز بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول هستند. یونان برای جلوگیری از ورشکستگی و خروج احتمالی از حوزه یورو باید نظر مساعد وام دهندگان را برای پرداخت سومین بسته نجات مالی جلب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار