امام جمعه بناب گفتن: بهترین و قاطع‌ترین راه مبارزه با فحشاء و منکرات ازدواج آسان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی با اشاره به آیات و احادیثی از قرآن و پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت ازدواج و ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج اظهار داشت: فطرت دین مبین اسلام به مسئله ازدواج اهمیت زیادی قائل است و در معارف اسلامی به آن تشویق شده است.

وی افزود: فرد مجردی که شرایط ازدواج را داراست، نمی‌تواند فرد متعارفی باشد و او حتماً دارای مشکل خواهد بود.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه از نظر اجتماعی افرادی که مجردند، احساس مسئولیت کمتری نسبت به افراد متأهل دارند؛ تصریح کرد: البته بروز مشکلات بعد از ازدواج را هم متوجه هستم و به آنها نیز اشاراتی خواهم داشت.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی سپس با تأکید بر اینکه قرآن در مورد ازدواج فرمان عمومی صادر کرده است و از عموم مردم جامعه خواسته آنهایی که مجرد هستند، برای فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آنها بسیج شوند و از بروز صدمات روحی و جسمانی در جوامع مسلمین پیشگیری کنند و قبل از اینکه جوان به حدود الهی بی‌تفاوت شود و به سمت آلودگی رود، زمینه‌های ازدواج آسان آنها را فراهم کنند.

وی با انتقاد از افزایش سرسام‌آور مهریه‌ها در جامعه گفت: با دستان خودمان جامعه را به سمت ویرانی نکشانیم و فردا هم اعلام کنیم که نمی‌توانیم در مقابل فساد و بی‌بند و باری در جامعه بایستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان اظهار داشت: مسئولان، مجلسیان، اصولگراها و اصلاح‌طلبان واقعی و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور، کشوری که کشور ارزش‌ها و آل‌محمد(ص) است، باید جوانان را دریابند. آن هم نه در قول بلکه در عمل و با تصمیمات قاطع و دادن امتیازات ویژه زمینه ازدواج جوان‌ها را فراهم کنند.

حجت الاسلام باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: حرف از ناحیه مسئولان دریاست ولی از عمل خبری نیست و امیدواریم مسئولان در عمل نسل مجرد را با دادن امتیازات ویژه به ازدواج تشویق کنند.

وی تصریح کرد: بهترین و قاطع‌ترین راه مبارزه با فحشاء و منکرات و تنها راه مبارزه با بی‌بندوباری در جامعه ترویج ازدواج آسان است.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.