استاندار اصفهان گفت: با توجه به قرار گرفتن هنر در محور توسعه ی استان و وجود هنرمندان بسیار بزرگ و قابل تقدیر در این استان تشكیل شورای هم اندیشی هنرمندان برای بهره مندی از نقطه نظرات این افراد در تصمیم گیری های مدیریت استان به تصویب رسید.

تصويب تعيين روز ايثار و شهادت شهرستانهاي استان اصفهانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در شصت و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، گفت: این شورا اصلی ترین شورای تصمیم گیری و برنامه ریزی مسائل فرهنگی استان است و به همین دلیل به ریاست نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی اصفهان تشكیل می شود چرا كه مسائل كلان فرهنگ عمومی و سیاست گذاریهایی كه در این رابطه مطرح است در این شورا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

زرگرپور به لزوم تشكیل شورای هم اندیشی هنرمندان اشاره كرد و اظهارداشت: با توجه به قرار گرفتن هنر در محور توسعه ی استان و سند آمایش سرزمین باید در رابطه با هنرمندان ارتباط تنگاتنگ و صمیمی و نزدیكتری برقرار شود چرا كه استان اصفهان خاستگاه و جایگاه هنر ایران اسلامی است و هنرمندان بسیار بزرگ، قابل تقدیر و احترامی در این استان زندگی می كنند.

استاندار اصفهان با بیان اینكه متاسفانه تاكنون كمتر از نقطه نظرات، افكار و ایده های هنرمندان در تصمیم گیری ها استفاده شده است، افزود: تشكیل این شورا هم مورد درخواست هنرمندان است و هم تشكیل این شورا در بخش مدیریتی استان احساس شود.

وی اضافه كرد: پس از بررسی های ایجاد شده، تشكیل شورای هم اندیشی هنرمندان استان اصفهان به تصویب رسید كه در این شورا نماینده ی همه ی رشته ها ی هنری حضور خواهند داشت و از افراد حقیقی هنرمند تشكیل می شود و دستگاه های مسئول دولتی در آن حضوری نخواهند داشت.

رسول زرگرپور یادآورشد: در شورای هم اندیشی هنرمندان در رابطه با مسائل هنری تصمیم سازی می شود و نه تصمیم گیری و ارتباط مطلوبی را كه باید بین نهادهای فرهنگی و هنری و تك تك هنرمندان در رشته های مختلف باشد توسط این شورا برقرار خواهد شد.

استاندار اصفهان در ادامه به اهداف این شورا اشاره كرد و افزود: مشاوره در جهت ایجاد هماهنگی در برنامه های هنری، تقویت ارتباط و هماهنگی نزدیك میان سازمان های فرهنگی و هنری و جامعه ی هنرمندان، شناسایی و استفاده از توانمندی های اصفهان در بخش هنر و معرفی هنرمندان و آثار هنری در سطح بین المللی، شناسایی، حفظ و صیانت از آثار هنری، همفكری در جهت تقویت ارتباط و هماهنگی بین انجمن های هنری استان و ... از جمله اهداف فعالیت های این انجمن می باشد.

وی بر لزوم تجمیع برنامه های مذهبی استان تاكید كرد و اظهارداشت: در همه ی شهرهای كشور یك روز و زمانی برای مراسم باشكوه و با ابهت مذهبی در نظر گرفته شده و با توجه به اینكه در اصفهان مراسم مذهبی بسیار باشكوهی برگزار می شود ولی متاسفانه ابهت تجمیع و شكوه دركنار هم بودن در این مراسم ها وجود ندارد.

مدیر ارشد استان به تشكیل كارگروهی در این خصوص اشاره كرد و افزود: این كارگروه باید در ایجاد برنامه ریزی برای برگزاری مراسم باشكوه و پر ابهت مذهبی با حضور كلیه ی هیئات مذهبی و نهادها و سازمان های مسئول فعالیت كندكه تحقق این امر باعث افتخار استان اصفهان خواهد بود.

وی با بیان اینكه اصفهان جایگاه والایی را در برگزاری مراسم مذهبی دارد، افزود: باید این مراسم به صورت متمركز و با حضور حداكثری مردم استان برگزار شود.

زرگرپور به ثبت روز ایثار و شهادت در تقویم شهرستان ها اشاره كرد و افزود: روز ۲۵ آبان به عنوان روز ایثار و شهادت اصفهان مطرح است و چند سال قبل نیز بزرگداشت این روز با حضور جمع كثیری از مردم اصفهان در حسینیه ی امام خمینی در محضر رهبرمعظم انقلاب برگزار شد.

استاندار اصفهان با بیان اینكه تصمیم گیری و برنامه ریزی در خصوص ثبت این روز به عنوان روز ملی اصفهان انجام شده است، افزود: به همین نسبت هم در خصوص هر شهر می توان این روز را تعریف نمود چرا كه ثبت این مهم باعث انسجام، وحدت و همدلی مردم خواهد شد.

وی با بیان اینكه ثبت این روزها با محوریت ایثار و شهادت خواهد بود، افزود: در برنامه های این روز باید در جهت انسجام؛ تقویت و یكپارچگی مردم قدم برداشته شود و باید به سمت برنامه هایی حركت كنیم كه انسجام و همدلی و هم افزایی را در بین مردم شهرستان ها تقویت كند.

رسول زرگرپور با بیان اینكه در روز ۲۵ آبان بیش از ۳۷۰ نفر از شهدای استان اصفهان تشییع شدند، افزود: در شهرستان ها نیز به همین نسبت در روزهایی تعداد زیادی از شهدا تشییع شده اند كه تاكنون در ۲۲ شهرستان این روزها مشخص شده و قرار شد انسجام برای برگزاری هرچه بهتر مراسم این روز ها ایجاد شود.

استاندار اصفهان با بیان اینكه در سال گذشته در ارتباط با روز ایثار و شهادت نجف آباد و قهدریجان شاهد برگزاری مراسم ی خوبی بودیم، گفت: برگزاری این مراسم از یك شكوه و ابهت خوبی برخوردار بود و باعث انسجام و همدلی مطلوبی بین مردم شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.