توسک: باید به همزیستی با کشوری ورشکسته عادت کنیم

رئیس شورای اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا راه های باقی ماندن یونان در حوزه یورو را بررسی می کند؛ اما این کار احتمالا به این معنا است که وجود کشوری ورشکسته را در داخل این منطقه بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت اتحادیه اروپا راه های باقی ماندن یونان را در حوزه یورو بررسی می کند؛ ولی این کار احتمالا به این معنا است که وجود کشوری ورشکسته را در داخل این منطقه بپذیرد.
توسک در مصاحبه با پایگاه خبری اینترنتی پولیتیکو پیش از همه پرسی روز یکشنبه در یونان درباره توافق نجات مالی که طلبکاران این کشور پیشنهاد کرده اند گفت «چه بسا ما باید به همزیستی با کشوری که ورشکسته شده است به عنوان عضوی از حوزه یورو عادت کنیم». 
وی افزود «کاملا روشن است که همه پرسی بر سر باقی ماندن یا باقی نماندن یونان در منطقه یورو نیست». این دیدگاه توسک در تناقض با دیدگاه دیگر رهبران اتحادیه اروپا است که گفته اند همه پرسی روز یکشنبه به آینده یونان در منطقه یورو مربوط می شود. 
توسک که ریاست نشست های سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بر عهده دارد گفت اگر یونانی ها روز یکشنبه رای «آری» بدهند من فکر می کنم این اقدام آنان فرصتی برای گشودن فصل جدیدی در مذاکرات است که ممکن است نویدبخش تر از گذشته باشد. و اگر رای «نه» بدهند طعبا فضای کمتری برای گفتگو وجود خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار