آمریکا در سال 2012 از رسوایی بزرگ بانک انگلیسی HSBC در خاک ایالات‌متحده به جرم پولشویی و قاچاق مواد مخدر چشم‌پوشی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آیریش‌ تایمز، کارشناسان و تحلیلگران بسیاری از دخالت اف‌بی‌آی آمریکا در قضایای اخیر مربوط به فدراسیون بین‌الملل فوتبال(فیفا) متعجب شده‌اند.

شاید بسیاری از خود بپرسند که چه چیز باعث شده پلیس اف‌بی‌آی به خود اجازه دخالت در پرونده تقلب سازمان فیفا را در سوییس بدهد و چرا برخی دولت‌ها و یا نهادهای قانونی نیز به سرعت دنباله‌روی ادعاهای آمریکایی در این خصوص شدند.

"نوآ فِلدمن"، استاد حقوق دانشگاه هاروارد، هفته گذشته در وبگاه بلومبرگ می‌نویسد: "رفتار عجیب اف‌بی‌آی بسیار سؤال برانگیز است. البته آنها در توجیه اقدام خود از قانون آمریکایی "ریکو" دم می‌زنند که مصوب قوانین فدرال ایالات متحده است. این خیلی عجیب است، چرا که ریکو تنها برای مبارزه با کارتل‌‌های مواد مخدر، گروه‌های مافیایی و مسائلی از این قبیل است."

"در سال 2012 شاهد رسوایی بانک انگلیسی HSBC در یکی از بزرگترین پرونده های پولشویی میلیون دلاری و قاچاق مواد مخدر در خاک آمریکا در طول تاریخ بودیم. اما در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ خیلی زود پرونده با جریمه‌ای که تنها به اندازه سود پنج هفته‌ای این بانک بود مختومه اعلام شد!"

یکی از مقام‌های دولت اوباما در آن سالها فاش کرده بود که اگر مقامات این بانک تحت تعقیب قانونی قرار می گرفتند، مجوز فعالیت این بانک در آمریکا لغو می شد و آیندۀ این بانک برای همیشه به مخاطره می افتاد.

شاید ولادیمیر پوتین کهنه‌کار چیزی می‌دانسته که بلافاصله بعد از قضایای فیفا، زودتر از هر کس دیگری، متوجه رفتار آشنای آمریکایی‌ها در مورد این پرونده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار