رئیس جمهور روسیه اطمینان داد فدراسیون بین‌المللی فوتبال نمی‌تواند در هیچ شرایطی حق میزبانی بازیهای جام جهانی 2018 را از این کشور پس بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، تاکید کرد موضوع حق میزبانی بازیهای جام جهانی فوتبال در سال 2018 بوسیله این کشور غیر‌قابل مذاکره و خلل‌ناپذیر است. 

دستگاه قضایی سوئیس در حال بررسی فساد گسترده مالی در فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا – است و موضوع دریافت رشوه مقامات این فدراسیون در انتخاب روسیه و قطر برای میزبانی جام جهانی 2018 و 2022 را بررسی می‌کند. "پوتین" با اشاره به همین مطلب گفت: روسیه در یک مبارزه انتخاباتی سالم توانست میزبانی جام جهانی سال 2018 را به دست آورد و به همین دلیل بحث و جدل درباره این موضوع را کاملا بی‌مورد می‌دانیم. فیفا به دلیل آنکه روسیه برای میزبانی این مسابقات مهم آمادگی لازم را داشت، حق میزبانی را به ما سپرد. در حال حاضر ساخت بسیاری از تجهیزات زیر‌بنایی آغاز شده است.

مقامات قضایی مسئول به رسیدگی پرونده فساد مالی فیفا هشدار دادند در صورت اثبات پرداخت رشوه از سوی روسیه و قطر، حق میزبانی بازیهای جام جهانی از آنها گرفته می‌شود. "پوتین" در پاسخ به این مقامات گفت: مسکو آمادگی کامل دارد به تیم بازرسان پرونده فیفا کمک کند تا هیچ ابهام و نکته مجهولی درباره صداقت روسیه باقی نماند. هیچ مدرکی علیه روسیه وجود ندارد.

پلیس سوئیس اوایل خرداد 7 مقام ارشد فعلی و سابق فیفا را به اتهام کلاهبرداری و ‏پولشوئی دستگیر کرد. تحقیقات درباره فساد مالی این افراد ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار