کارتر: حضور ما در آسيا و اقيانوس آرام، هميشگی خواهد بود

وزير دفاع آمريکا در اجلاس امنيتی سنگاپور اعلام کرد حضور آمریکا در منطقه آسيا و اقيانوس آرام، هميشگی خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  به نقل از رویترز، اشتون کارتر، وزير دفاع آمريکا در سخنرانی خود در اجلاس امنيتی سنگاپور اعلام کرد حضور آمریکا در منطقه آسيا و اقيانوس آرام، هميشگی خواهد بود.

به گفته کارتر، سالها و دهه ها است بدون توجه به اينکه قدرت در دست روساي جمهور دموکرات و يا جمهوري خواه باشد و در زمان کسري بودجه و يا افزايش بودجه و يا جنگ و يا صلح، آمريکا در کنار متحدانش در منطقه بوده است و به برقراري صلح و ثبات در منطقه آسيا و اقيانوس آرام کمک کرده است و اين موضوع هميشگي خواهد بود.

وی همچنین در هشداري اعلام کرد ساخت جزاير مصنوعي از سوی چين در درياي چين جنوبي باعث تضعيف امنيت منطقه آسيا - اقيانوس آرام مي شود. 

کارتر با اعلام اين مطلب، خواستار انجام اقدامات ديپلماتيک برای حل اختلافات دريايي در اين منطقه شد.

کارتر در سخنراني خود خطاب به مقامات ارشد دفاعي کشورهاي حوزه آسيا - اقيانوس آرام، تصريح کرد چند کشور تا کنون اقدام به ايجاد مراکز نظامي در جزاير مورد اختلاف اين منطقه کرده اند. وي همچنين افزود گستردگي فعاليت هاي چين باعث ايجاد ترديد در خصوص نقشه هاي اين کشور براي آينده منطقه شده است.

کارتر در نشست مجمع امنيتي «گفتگوي شانگري-لا» در اين باره گفت: «چين تا کنون بيش از هشتصد و نه هکتار از اين منطقه را در اختيار خود در آورده است که در مقايسه با ديگر کشورها بسیار زیاد است. معلوم نيست چين اين مسير را تا چه زماني ادامه خواهد داد.»
وي همچنين بر نگراني عميق آمريکا از گستردگي چنين اقداماتی تاکيد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار