مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بروجرد گفت: در حال حاضر 87 گونه جانوری نادر در باغ پرندگان این شهرستان نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان، برق دهنده افزود: انواع قرقاول، طوطی، طاووس و انواع پرندگان آبزی مانند مرغابی، قو، باکلان، پلیکان، غاز، حواصیل و درنا در باغ پرندگان بروجرد نگهداری می‌شود.

وی گفت: انواع پرندگان شکاری، جوندگان و چهارپایان مانند آهو، اسب، سگ و گرگ در باغ پرندگان بروجرد نگهداری می‌شود که در نوع خود بی نظیر هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بروجرد افزود: در چند ماه اخیر حیوانات و گونه های جدیدی وارد باغ پرندگان شده که ایگوانا، گراز، گرگ، غاز هندی و اردک پنگوئنی از جمله آنها هستند.

وی گفت: با همکاری کارشناسان محموعه باغ پرندگان بروجرد، تولید و تکثیر گونه‌های یادشده از جمله طاووس، انواع مرغ و خروس، غاز، گرگ و گوزن زرد اروپا به منظور جلوگیری از انقراض آنها انجام می‌شود.

برق دهنده تعداد بازدید کنندگان از باغ پرندگان بروجرد را روزانه حدود 200 نفر عنوان کرد، و افزود: 70 هزار نفر از شهروندان و مسافران در ایام نوروز از این مجموعه بی نظیر دیدن کردند.

وی احداث آکواریوم، توسعه فاز چهارم باغ پرندگان و جایگزینی حیوانات و پرندگان پیر و بیمار با پرندگان جدید را از برنامه‌های در دست اقدام سازمان پارکها و فضای سبز بروجرد در امسال دانست، باغ پرندگان بروجرد در پارک فدک این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.