نتانیاهو مرزبندی برای شهرک‌سازیها را پذیرفت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نخستین بار پیشنهاد مرزبندی برای ساخت شهرک‌های‌ یهودی نشین را مطرح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی ها‌آرتص؛ یک منبع نزدیک به دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد، "بنیامین نتانیاهو" در دیدار چهارشنبه گذشته با "فدریکا موگرینی،" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای نخستین مرتبه از قبول مرزبندی برای ساخت شهرک‌های یهودی نشین سخن گفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره به "موگرینی" گفت: تل‌آویو خواستار از‌سر‌گیری مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها است؛ اما پیش از آن باید محدوده روشنی برای ساخت شهرک‌های یهودی نشین تعیین شود. اگر سرزمین یهودیان از فلسطینی ها با یک مرزبندی دقیق از یکدیگر جدا شود، دیگر کسی به شهرک‌سازیها اعتراض نخواهد کرد. باید مشخص شود کدام قسمت از کرانه باختری متعلق به اسرائیل است و می‌تواند در آن به ساخت واحدهای مسکونی ادامه دهد.

دیدار "نتانیاهو" و "موگرینی" خصوصی برگزار شد و فقط "ژوزف کوهن،" مشاور امنیت داخلی، و "اسحاق مولخو،" نماینده نخست وزیر در امور صلح خاورمیانه، این دو مقام ارشد را همراهی کردند.
مقام آگاه صهیونیست که نامش فاش نشده است دلیل برگزاری این دیدار را تمایل "نتانیاهو" در اعلام آمادگی برای از‌سر‌گیری مذاکرات صلح با فلسطینی ها عنوان کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگرانی زیادی از تصویب ممنوعیت خرید کالاهای تولید شده بوسیله شهرک‌نشینان صهیونیست در جلسه بعدی اتحادیه اروپا دارد. فرانسه نیز برای صدور قطعنامه‌ای علیه جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین بر اعضای شورای امنیت فشار وارد می‌کند. فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا – به دنبال تعلیق عضویت این رژیم است و در چنین شرایطی "نتانیاهو" راهی جز مصالحه با فلسطینی ها پیش روی خود نمی‌بیند.

وی در دیدار با "موگرینی" تاکید کرد: امیدوار هستیم مذاکرات صلح هرچه زودتر از‌سر‌گرفته شود؛ اما قبل از آن باید محدوده مجاز شهرک‌سازیهای یهودی نشین مشخص شود.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار