آخرین اخبار رسوایی فیفا:

بلاتر هنوز از انظار عمومی پنهان است/ حامی مالی فیفا تهدید به فسخ قرارداد کرد

یک روز مانده به انتخابات ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال، آشفتگی کم سابقه‌ای در این نهاد ورزشی به چشم می‌خورد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشییتدپرس؛ "سپ بلاتر،" رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا – تلاش می کند اوضاع این نهاد را پس از دستگیری 7 نفر از مقامات ارشد به اتهام فساد مالی، عادی جلوه دهد؛ اما خبرهای رسیده از فیفا به خوبی آشفتگی و بی‌سامانی آن را نشان می‌دهد.

"سپ بلاتر" یکی دیگر از برنامه‌های سخنرانی‌اش را لغو کرد و دومین روز متوالی از حضور در انظار عمومی طفره رفت. او در افتتاحیه کنفرانس پزشکی فوتبال که در هتل زوریخ برگزار می‌شود، سخنرانی نخواهد کرد. اوچهارشنبه دو دیدار رسمی  با مقامات دیگر کنفدراسیون‌های فوتبال را لغو کرده بود. پنهان شدن "بلاتر" نمی‌تواند چندان به درازا کشیده شود زیرا او مجبور است تحت هر شرایطی در جلسه فردا – جمعه – کنگره سالانه فیفا با حضور نمایندگان 209 کشور عضو شرکت کند.

مقامات فدراسیون فوتبال اروپا – یوفا – همچنان به تاخیر انتخابات ریاست فیفا اصرار دارند. آنها همچنین بر حمایت قاطع خود از شاهزاده اردنی – تنها رقیب بلاتر در انتخابات – تاکید می‌کنند.

شرکت چند ملیتی ویزا فعال در حوزه خدمات مالی، از حامیان اصلی فیفا است و تهدید به پایان همکاری با فدراسیون جهانی فوتبال کرده است. قرارداد حمایت مالی ویزا از فیفا تا سال 2022 اعتبار دارد؛ اما این شرکت آمریکایی در حال بررسی گزینه فسخ قرارداد است.

از سوی دیگر، مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن حمایت از "بلاتر" تاکید کردند بازداشت تعدادی از مقامات فیفا به اتهام فساد مالی نباید موجب به تاخیر افتادن انتخابات روز جمعه این فدراسیون شود.

در سایت رسمی ای اف سی آمده است: شنیدن خبر دستگیری چند مقام عالی رتبه فیفا جامعه فوتبال را ناامید و متاثر کرد؛ اما کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان به قول مساعد خود مبنی بر حمایت از "بلاتر" متعهد است و دلیلی برای به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات ریاست بر فیفا نمی‌بیند.

سرنوشت "سپ بلاتر" در فدراسیون بین المللی فیفا به چگونگی برگزاری جلسه روز جمعه گره خورده است. ممکن است عده‌ای از حاضران با برهم زدن جلسه کنگره سالانه مانع از برگزاری انتخابات شوند و یا شاید حامیان "بلاتر" به اندازه‌ای قدرتمند باشند که زمینه انتخاب مجدد وی را در پست ریاست فیفا فراهم کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
مساله از فوتبال فراتر رفته و سیاسی بین قدرتها شده است. وقتی آمریکا مصمم باشد علیه روسیه یا جای دیگر اقدامی بکند همه قوانین و وضعیتهای دنیا را به هم میریزد تا آنچه می خواهد به آن برسد. فعلا آمریکا تصمیم گرفته که روسیه را منزوی کند و برایش مهم است که جام جهانی در روسیه نباشد به همین دلیل از چند جهت وارد عمل شده است. یکی اینکه افرادی را از فیفا دستگیر کرده اند. دیگر اینکه کلی سند مالی مربوط به رشوه در مورد فیفا پیدا شده و به جریان افتاده است. طرفداران آمریکا هم از همه جا بوق و کرنا کرده اند و بعضی ها هم تهدید شده اند. سناتور ها هم به فیفا نامه می نویسند. همه اینها برای این است که فیفا خودش رسما تصمیم بگیرد جام جهانی را از روسیه پس بگیرد. فیفای ساده این موضوع را خلاف روند طبیعی این همه سال کار مستقل خود می بیند و از تعجب انگشت به دهان است. ولی اگر با این روشها به نتیجه رسیدند فبها در غیر این صورت سپ بلاتر را ترور خواهند کرد. این قصه ها که فوتبال از سیاست جدا است فقط برای ما ساده ها گفته می شود ولی برای خودشان از همه مهمتر مطامع سیاسی و طاغوتی است.
آخرین اخبار