بلاتر: منتقدان را می‌بخشم اما دشمنی آنها را فراموش نمی‌کنم

دور پنجم ریاست "سپ بلاتر" بر فیفا در حالی آغاز شد که این نهاد بین المللی با عمیق‌ترین رسوایی مالی تاریخ خود مواجه است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "سپ بلاتر،" رئیس 79 ساله فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا – از امروز دوره پنجم ریاست خود بر این نهاد ورزشی را آغاز می‌کند؛ اما بدون شک مشکلات فساد مالی برخی مقامات فیفا برای او دوره 4 ساله دشواری را رقم خواهد زد.

در انتخابات روز جمعه ریاست فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا به ریاست مجدد "بلاتر" رای مثبت دادند. هرچند فدراسیون فوتبال اروپا – یوفا – بشدت با انتخاب دوباره "بلاتر" مخالفت کرد؛ در نهایت مجبور به پذیرفتن نتیجه انتخابات شد. پیروزی "بلاتر" فقط 2 روز پس از دستگیری تعدادی از مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال بدست آمد که بدترین رسوایی مالی این نهاد ورزشی در 111 سال تاریخ تاسیس آن به شمار می‌آید.


"بلاتر" در اولین سخنرانی پس از شروع پنجمین دوره ریاست بر فیفا به موضوع بازیهای جام جهانی پرداخت و گفت: بازیهای جام جهانی 2022 به میزبانی قطر همچنان با حضور 32 تیم برگزار می‌شود و فیفا تغییری در برنامه انتخاب تیمها از قاره‌های مختلف بوجود نمی‌آورد.

وی همچنین از دادستان آمریکایی که فیفا را به فساد عمیق و سیستماتیک متهم کرده بود انتقاد کرد و افزود: در جایگاه ریاست فیفا هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم بدون در دست داشتن مدرکی موثق به نهادی صاحب نام و بین المللی تهمت فساد بزنم. در مورد یوفا و انتقادات متعدد آنها می توانم بگویم یک کینه قدیمی عامل اصلی این دشمنی ها است. فدراسیون فوتبال اروپا هنوز نپذیرفته است در سال 1998 (1377) من رئیس فیفا شدم. می‌توان آنها را ببخشم؛ اما نمی‌توان فراموش کنم. 
 
"شیخ سلمان آل خلیفه،" رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از انتخاب مجدد "بلاتر" گفت: ای اف سی همیشه از "سپ بلاتر" حمایت کرده است و در آینده نیز همین‌طور خواهد بود. ما با فیفا در زمینه توسعه فوتبال در آسیا و جهان همکاری خواهیم داشت.

"میشل پلاتینی،" رئیس فدراسیون فوتبال اروپا – یوفا – نظری متفاوت با "شیخ سلمان" دارد و حتی به شکل ضمنی احتمال تحریم دور بعد بازیهای جام جهانی که سال 2018 در روسیه برگزار می‌شود را مطرح کرد.

"گرک دایکه،" رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس نیز از منتقدان سر‌سخت "بلاتر" است و پس از انتخاب وی گفت: بعید می‌دانم فیفا تحت ریاست "بلاتر" اصلاحات مثبتی را تجربه کند. دستگیری چند مقام فیفا به اتهام فساد مالی تازه اول راه است و مطمئن باشید در ادامه اخبار بیشتری از مشکلات مالی و رسوایی‌های فدراسیون بین المللی خواهیم شنید.

با توجه به افزایش تعداد منتقدان "بلاتر" و احتمال درگیر شدن دیگر مقامات ارشد فیفا در پرونده فساد مالی، وی راه سختی در 4 سال آینده پیش رو خواهد داشت. هر انتقادی از اشتباه و یا کم کاری‌های فدراسیون بین المللی فوتبال متوجه شخص "بلاتر" خواهد بود. او باید تلاش کند تا حد امکان بهانه جدیدی دست منتقدان ندهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار