احتمال بازجویی از سپ بلاتر در خصوص اتهام رشوه خواری فیفا

مطرح شدن برخی اتهام ها علیه دبیر کل فیفا باعث شده احتمال بازجویی از ریاست این فدراسیون بیش از پیش قوت بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از  نیویورک تایمز، مقام های اف بی آی اخیراً از احتمال بازجویی از "سپ بلاتر" به عنوان شخص اول فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) در خصوص اتهام رشوه خواری خبر داده اند.

به عقیده آنها معاملات بانکی انجام شده از سوی دومین مقام فیفا به ارزش 10 میلیون دلار، به عنوان مسئله محوری در رسوایی های رشوه خواری در این نهاد بین المللی مطرح است.

این شخص که "جروم والکه" نام دارد، دبیر کل فدراسیون بین المللی فوتبال است و در سال 2008 مبلغ 10 میلیون دلار را به حساب هایی واریز کرده که متعلق به "جک وارنر" -- یکی دیگر از مقام های فیفا -- بوده اند. به گفته بازرسان، این پرداخت ها به عنوان نکته کلیدی در اعلام جرم علیه وارنر مطرح شده است و میزبانی آفریقای جنوبی را در جام جهانی 2010 زیر سؤال می برد.

رییس فدراسیون آفریقای جنوبی در مقابل ضمن تکذیب این اتهام، گفته است مبلغ مذکور صرفاً یک پرداخت قانونی به یک صندوق توسعه فوتبال در منطقه کارائیب بوده است.

دارایی فیفا در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار است و میلیاردها دلار نیز درآمد سالانه این سازمان است. مطرح شدن نام جروم والکه باعث شده تا احتمال بازجویی از شخص رییس فدراسیون بین المللی فوتبال بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار