خرمشهر در سوم خردادماه سال 61 بود که مجددا توسط نیروهای خودی و رزمندگان جان بر کف آزاد شد و داغی ابدی بر دل دشمن متجاوز بعثی گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان، در آن روزها ردپای تانک‌ها و پوتین‌ بعثی‌ها بر خاک این شهر نقش بسته بود و دشمن به خیال خود، آبادان و خرمشهر را پشت قباله‌اش کرده است، با اینکه شهر خالی از سکنه بود اما جان داشت و خون شهدا و رزمندگان، رگ‌های این شهر را به سمت هدفی گرم هدایت می‌کرد.

خرمشهر در سوم خردادماه سال 61 بود که مجددا توسط نیروهای خودی و رزمندگان جان بر کف بازپس گرفته و آزاد شد و داغی ابدی بر دل دشمن بعثی گذاشت. آزادی که تا به امروز شهر را همچنان در همان حال و هوا باقی گذاشته است. رهایی که هیچگاه دیگر به آبادی ختم نشد و صدای خونین شهری که دیگر هیچ شنیده نشد.

امروز هم اگر در کوچه پس کوچه‌های این شهر قدم برداری همان حال و هوا را دارد، همان حال و هوای جنگ و جبهه و دفاع را که با ترکش بر در و دیوار خانه‌ها، ساختمان‌ها و ویرانه‌های باقیمانده از جنگ، روز و شب دوران جنگ تحمیلی را برای مردمانش تداعی می‌کند.

حال و روز امروز این شهر گواهی بر این ادعاست که مشکلات ریز و درشت در این منطقه باید حل شود و هنوز باورها بر این است که جنگ در خرمشهر پایان نپذیرفته است و نیازمند جهادی جدی برای آبادی خرمشهر عزیز هستیم.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.