دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

خرمشهر، پایگاه آزادی خواهان جهان

سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر تنها عراق از ایران شکست نخورد بلکه این غرب و استکبار بود که در برابر اراده ملت ما به زانو در آمد و خرمشهر پایگاه آزادی خواهان جهان شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان، محسن رضایی امروز در مراسم روز مقاومت ایثار و پیروزی که در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد گفت: مردم آبادان و خرمشهر در سال شصت و یک دست در دست هم دادند و خرمشهر را آزاد کردند، امروز هم باید دست در دست هم این شهر را آباد کنند.

محسن رضایی به وقایع و نتایج سوم خرداد اشاره کرد و گفت: سوم خرداد عامل تحول و معرفی ایران به جهان بود که این دولت اسلامی مانند دولت قاجار نیست و ملت ایران اجازه نمی‌دهد حوادث تلخ و تاسف بار گذشته بار دیگر اتفاق بیافتد.

وی افزود: اگر کوچک‌ترین تعرضی به مرزهای ایران شود دشمنان مطمئن باشند که دیگر پاسخ ایران در پشت جبهه‌های جنگ نیست بلکه در هزار کیلو متر دور‌تر از مرز‌هایمان دشمن را زمین گیر می‌کنیم.

سردار سابق سپاه پاسداران به جنگ‌های نیابتی در دنیا اشاره کرد و گفت: در گذشته آمریکا با پول و مردم خود وارد جنگ می‌شد اما امروز با آتش افروزی و ایجاد نفاق، توطئه و ترس کشورهای اسلامی را با پول خودشان به جان هم می‌اندازد.

وی افزود: نمونه روشن جنگ‌های نیابتی حمله آل سعود به یمن است که البته شبیه حمله عراق به ایران است همه جنگ‌ها در کشورهای اسلامی شبیه به هم هستند، اگر آمریکا دست از حمایت و پشتیبانی جنگ‌های این چنینی در خاورمیانه بردارد ارتش عربستان و دیگر کشورهای مهاجم چندان دوام نخواهند آورد.

رضایی با یادآوری هفتاد سال نا‌امنی در کشورهای مسلمان گفت: آن‌ها خوب می‌دانند اگر آرامش و امنیت در کشورهای مسلمان برقرار شود تمدن بزرگ، غنی و اصیلی ایجاد می‌شود که غرب دیگر قادر به ایستادن در برابر آن نخواهد بود.

وی در پایان سخنرانی خود در مسجد جامع خرمشهر گفت: کارآفرینان و مسئولان دو روی سکه موفقیت هستند که با هم دلی و هم زبانی می‌توانند خرمشهر را از مشکلات فعلی‌اش آزاد کنند.

همچنین، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت سخنران دیگر این مراسم بود.

ربیعی گفت: باید دید و شنید و از خود پرسید چه عواملی باعث آزادسازی خرمشهر شد، آزاد سازی خرمشهر متعلق به همه ایران است زیرا هر قومی با هر زبانی در دفاع و بازپس گیری خرمشهر شرکت کردند.

وی افزود: کارآمدی تفکر بسیجی در صحنه‌های بزرگی مانند جنگ پیروزی‌های ایجاد کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.