بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی ، گردشگری و موزه ها در هفته اول تعطیلات نوروز، 130 تا 140 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نشست مشترک با داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در محل ستاد برگزار شد، عملکرد ستاد در ایام تعطیلات نوروز 94 را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد.

معاون گردشگری در این جلسه با اشاره به اینکه ارائه آمار از تعداد مسافران یکی از برنامه های این حوزه است، تاکید کرد: آنچه در اولویت کار ما قرار دارد، تحلیل آمار و اطلاعات مسافران و گردشگران به منظور ایجاد زیرساخت ها و امکان سنجی مناطق گردشگر پذیر است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: مردم با تصمیم و اراده خودشان در تعطیلات نوروز به سفر می روند و یا در شهرهای خودشان می مانند و به صله رحم می پردازند، ما هم به وظیفه خودمان عمل می کنیم و تمامی مسائل مربوط به امنیت، بهداشت، اسکان، نظارت بر خدمات و سایر موارد مرتبط با سفر را با همکاری تمامی اعضای ستاد، برای مسافران فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه نماینده 13 دستگاه عضو ستاد از روز 25 اسفند سال گذشته در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مستقر شده اند، اظهار داشت: سامانه 09629 به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است.

معاون گردشگری در ادامه از رشد قابل توجه آمار بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی و گردشگری خبر داد و افزود: بازدید از اماکن تاریخی ، فرهنگی و گردشگری در هفته اول تعطیلات نوروز، 130 تا 140 درصد رشد داشته است.

رحمانی موحد ادامه داد: با توجه به این آمار بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی، به نظر می رسد مردم به سمت تعدیل زمان سفر در طول سال حرکت می کنند که این یک اتفاق بسیار خوب و مثبت در رابطه با فرهنگ سازی سفر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار