بنابر گفته مسئولان، شهرکرد، کرمانشاه، کرمان، کردستان از جمله استان‌هایی هستند که بناست مجامع سهام عدالت خود را تا اوایل شهریورماه برگزار کنند.

۷ آذر ماه ۱۴۰۲ نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی تصویب و ابلاغ شد و بر این اساس اولین مجمع دوشنبه ۲۳ بهمن سال گذشته برای استان خراسان شمالی برگزار و بنابر اعلام سازمان بورس با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران همراه شد؛ دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم برای استان زنجان ۳ اسفندماه با حضور ۶۳.۲ درصد از سهامداران برگزار و نهایی شد؛ مجمع استان گیلان هم اولین مجمع سال ۱۴۰۳ و سومین مجمع استانی سهام عدالت بود که در فروردین‌ماه برگزار شد و مجامع استان مرکزی و اصفهان نیز تیر و مردادماه امسال برگزار شد.

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهرکرد، کرمانشاه، کرمان، کردستان از جمله استان‌هایی هستند که بناست مجامع خود را تا اوایل شهریورماه برگزار کنند همانطور که مطرح شد بنابر مصوبه شورای عالی بورس باید تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید مجامع خود را تا اوایل شهریور برگزار کنند بنابر روند برگزاری مجامع لازم است شورای عالی بورس زمان اعلامی را تمدید کند.

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که لازمه بازگشایی نماد‌های آنهاست و باشگاه خبرنگاران جوان هم برای پیگیری موضوع توقف نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به سراغ ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار رفت و او در این رابطه بیان کرد: لازمه بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت این است که مجامع این شرکت‌ها برگزار شود. بعد از برگزاری مجامع ما به شورای عالی بورس پیشنهاد بازگشایی نماد‌ها را می‌دهیم. قطعا با تصویب شورای عالی بورس این کار (بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت) شدنی است.

گفتنی است، برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باعث افزایش شفافیت و شهره‌آوری در عملکرد این شرکت‌ها می‌شود و اطلاعات لازم برای سهامداران و عموم مردم در دسترس قرار می‌گیرد همچنین این مجامع فرصتی برای سهامداران فراهم می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت‌ها شرکت و حقوق و منافع خود را حفظ کنند.

برگزاری مجامع سهام عدالت ارتباط بین مدیران، سهامداران و سایر عوامل مرتبط با شرکت‌ها را تقویت می‌کند و تعامل بیشتری بین آنها ایجاد می‌کند؛ همچنین این مجامع با ایجاد فرصت برای ارائه گزارش‌ها، برنامه‌ها و بودجه‌های شرکت‌ها، به ارتقاء کیفیت مدیریت و افزایش شفافیت در فعالیت‌های شرکت‌ها کمک می‌کنند مورد دیگر این که برگزاری مجامع سهام عدالت به تحقق اصول حاکمیت شرکتی کمک می‌کند و به بهبود عملکرد و پاسخگویی شرکت‌ها به سهامداران و دیگر عاملان اقتصادی کمک می‌کند.

پیش از این هم اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرده بود: سهامداران با حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت می‌توانند علاوه بر کسب آگاهی از شرایط و وضع موجود بر اساس میزان مالکیت خود در تصمیم گیری‌ها موثر باشند و اعمال نظر کنند. علاوه بر این می‌توانند با پرسش و پاسخ از ابهامات آگاه شوند و نظرات خود را مطرح کنند

در نهایت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فراهم‌کننده زیرساخت برگزاری مجمع به صورت الکترونیک است و مرکز تماس به شماره ۱۵۶۹ پاسخگوی سئوالات سهامداران درخصوص نحوه برگزاری مجمع الکترونیک است.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار