امینی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای گذر از مقطع اوج مصرف تابستان و جلوگیری از تنش آبی در شهر‌ها و روستا‌هایی که ناترازی بین منابع و مصارف دارند طراحی شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل آبفای کشور با تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های این شرکت برای گذر از تنش آبی مناطق مختلف کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای گذر از مقطع اوج مصرف تابستان و جلوگیری از تنش آبی در شهر‌ها و روستا‌هایی که ناترازی بین منابع و مصارف دارند از سال گذشته طراحی شد و خوش‌بختانه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

هاشم امینی با اعلام اینکه ۱۱ استان کشور از سامانه‌ها و فناوری‌های نوین هوشمندسازی در فرایند آبرسانی بهره می‌برند گفت: استفاده از فناوری‌های روز دنیا در صنعت آب و فاضلاب یکی دیگر از اقدامات مهم و ضروری برای تولید و توزیع آب است که توسعه آن در سراسر کشور در دستور کار آبفای کشور قرار دارد.

به گفته امینی راه‌اندازی مرکز ملی کنترل و راهبری آب شرب کشور (دیسپاچینگ) یکی از برنامه‌های آب و فاضلاب کشور است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کشور نیز در دیدار با مدیرعامل آبفای کشور گفت: تامین پایدار آب شرب ۸۵ میلیون جمعیت در شهر‌ها و روستا‌های اقصی نقاط کشور، کار بزرگ و خطیری است.

او مطالبه‌گری در چارچوب قانون از دستگاه‌های متولی برای جذب اعتبارات و حمایت‌های لازم این صنعت را یکی از مواردی عنوان کرد که باید پیگیری شود.

شیرعالی با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور در فصل تابستان برای آبرسانی به مردم عزیز کشورمان کار‌های عظیم و راهبردی را انجام می‌دهند و باید قدردان این زحمات بود گفت: کوچک‌ترین سوء مدیریتی در بحث آب و فاضلاب می‌تواند کشور را دچار بحران کند، اما خدا را شاکریم که مدیران خدوم صنعت آب و فاضلاب همه همت خود را برای آبرسانی بدون مشکل به مردم کشورمان صرف می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار