رئیس اتاق اصناف ایران خواستار تعامل با مالزی برای آشنایی با فرصت‌های صادراتی ایران و فراهم شدن بستر حضور برای بازرگانان ایرانی در بازار‌های مالزی شد.

مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران در دیدار با خیری بن عمر سفیر مالزی در ایران با اظهار خرسندی از برقراری تعاملات تجاری با کشور مالزی، این نشست را سرآغازی برای ایجاد روابط سازنده میان دو کشور دانست و گفت: اصناف در ایران از ظرفیت گسترده‌ای در بخش تولید و صادرات در حوزه‌هایی مانند مبلمان، طلا و جواهر، فرش، خشکبار ، پوشاک، چرم، کیف‌و کفش و … برخوردارند که نیاز است با تقویت توان صادراتی آنها، محصولات تولید شده، بدون واسطه به کشورهای مختلف صادر شود.

وی افزود: موقعیت مالزی در آسیای شرقی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی، به ویژه اشتراکات این دو کشور در حوزه محصولات حلال این فرصت را در اختیار فعالان صنفی ایران قرار می‌دهد تا در جهت صادرات و عرضه محصولات خود در بازارهای مالزی و همچنین ارزآوری برای کشور نهایت استفاده را داشته باشند.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، طبق آمارهای موجود مالزی سریع‌ترین نرخ رشد جمعیت را در جهان داشته و این قابلیت را دارد که با برقراری تجارتی دو طرفه، نیازهای هر دو کشور از طریق صادرات و واردات تأمین شود.

صفایی از اعلام آمادگی اتاق اصناف ایران برای دعوت از تجار و بازرگانان مالزی به منظور بازدید و شناسایی فرصت‌های صادراتی و وارداتی ایران خبر داد و خواستار فراهم شدن بستری برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در بازارهای مالزی شد.

وی بر ضرورت توسعه تجارت بی‌واسطه میان دو کشور ایران و مالزی تأکید و اظهار امیدواری کرد که نتیجه این نشست فرصت‌سازی و بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های فعالان اقتصادی دو کشور باشد.

آینده‌ای روشن پیش‌روی فعالان اقتصادی ۲ کشور است

سفیر مالزی در تهران نیز در این نشست گفت: حضور در اتاق اصناف ایران و دیدار با فعالان صنفی آینده‌ایی روشن را پیش روی فعالان اقتصادی دو کشور قرار داد. لذا نیازمند ایجاد بستری مناسب هستیم تا از طریق آن علاوه بر تأمین منافع دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی را گسترش دهیم.

به گفته خیری بن عمر، مالزی کشوری صادرکننده و واردکننده است و در برخی حوزه‌ها نیازمند واردات کالا از ایران است؛ اکنون برخی محصولات ایرانی در بازارهای مالزی عرضه می‌شود و من بر این باورم که واردات محصولات ایرانی علاوه بر اینکه برای بازرگانان مالزی مقرون به صرفه است، کیفیت محصولات نیز برای مصرف‌کنندگان در مالزی جذابیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: استیل، آهن، فولاد، زعفران و خرما از جمله نیازها و محصولات پر استفاده در مالزی است و در این راستا اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی نیز علاقه‌مند به برقراری تعامل و ارتباط تجاری با ایران هستند.

سفیر مالزی با اظهار امیدواری از نتایج و پیامدهای مثبت این دیدار گفت: دیدار با فعالان صنفی و اقتصادی ایران در قالب این نشست تصویر بسیار روشنی را پیش روی ما قرار داد و امید است تا در آینده با برقراری تورهای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور، تجار و بازرگانان ایران و مالزی بتوانند روابط تجاری خود را در بهترین شرایط و بسترها آغاز کرده و گسترش دهند.

در ادامه این برنامه بیژن غلامپور مدیرعامل شرکت هواسازان  در جمع اتاق اصناف گفت:  هواسازان در زمینه تولید و تعمیر کمپرسور‌های اسکرو، درایر‌های تبریدی با خطوط هوای فشرده فعالیت دارد.   

وی با اشاره به اینکه شرکت هواسازان نیک تدبیر اصفهان درزمینه طراحی و اجرای خطوط هوای فشرده، کمپرسورخانه و تجهیزات مربوطه فعالیت دارد، تصریح کرد: بیش از ۱۲ سال شرکت هواسازان نیک تدبیر در زمینه تولید و تعمیرکمپرسور‌های اسکرو درایرتبریدی،  درایر جذبی و سایرتجهیزات جانبی مرتبط با خطوط هوای فشرده فعالیت دارد و در این شرکت اکیپ خدمات، تولید و تغییرات بصورت مجزا یکسری کار‌های انحصاری بر روی کمپرسور‌ها انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد:  هواسازان  به سراسرکشور همچون یزد، اصفهان، شیراز، کرمان، سیرجان و عسلویه نیز ارسال می‌شود و  درصدد هستیم که   محصولات تولیدی، موجب افزایش کیفیت محصولاتمان نسبت به تولیدات مشابه خارجی را افزایش دهیم و کمپرسور‌های شرکت هواسازان  به دلیل کیفیت بالا به کشور‌های عراق و سوریه صادر می‌شود.

وی اظهار کرد:  قطعه  QOP در تمامی صنایع بخصوص صنعت نفت و گاز، صنایع فولاد و ذوب آهن و نساجی کاربرد دارد، روغن و آب را ازخطوط جدا کرده که در نهایت محصول باکیفیتی را ارائه می‌دهد و موجب ارزآوری برای کشور شده است چرا که کمپرسور‌های چیلی را نمی‌توان به راحتی به کشور وارد کرد و اکثراً بصورت قاچاق و ضایعات وارد کشورمان می‌شود.

 فرهادی افزود: در نظر داریم طی همین سال عضو شرکت‌های دانش بنیان شویم تا بتوانیم از مزایای آن بهره‌مند شده و در کنار آن محصولاتمان را به عنوان دانش‌بنیان به ثبت برسانیم.

وی گفت: انتظار حمایت از وزارت صمت را داریم تا کمتر در دام بروکراسی اداری قرار بگیریم، چرا که انجام این مراحل صنعتگران را خسته کرده و آنها را از ادامه کار باز می‌دارد.

محمد نیکبخت مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی اظهارداشت:  صنایع نساجی همدانیان بهره گیری و پیاده سازی سیستمهای مدیریت نوین با تکیه بر دانش فنی متخصصین و کارشناسان این صنعت مفتخر به دریافت گواهینامه های معتبر شده نشان از کیفیت برتر محصولات و تحقق اهداف استراتژیک و رضایتمندی مشتریان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموعه ریسندگی این شرکت با استفاده از مدرن ترین ماشین آلات ریسندگی با سیستم رینگ و اپن اند و ورتکس انواع نخ های ظریف پنبه ای و مخلوط مصنوعی پنبه ای بصورت خام و نخ های ویژه ملانژ رینگ جهت استفاده در سیستم بافت های شبه فاستونی و حلقوی مطابق با سفارش مشتری را با کیفیت مطلوب تولید می کند.

مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی همدانیان خاطرنشان کرد: مجموعه بافندگی با بهره گیری از ماشین آلات بافندگی سولزر P7300 و ماشین های آهار و چله پیچی بنینگر انواع پارچه های پرده ای فانتزی عریض و پارچه های حریر و مونوفیلامنت را تولید می کند. لازم بذکر است این شرکت کلیه پارچه های پرده ای را با برند تجاری تیروژ (TIROJ) به بازار مصرف عرضه می شود.

وی ابرازداشت: بهره گیری از کارشناسان و متخصصین خبره و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی به توسعه و تحقیق نگاه تیزبینانه داشته و علاوه بر دستیابی به تولید محصول متنوع با سطح کیفی برتر امکان انجام تحقیقات کاربردی را فراهم آورده به گونه ای که این واحد بعنوان یکی از واحدهای سرآمد در زمینه های تولید، تحقیق و توسعه در استان اصفهان مطرح می شود. دریافت استانداردهای کیفی نظیر گواهینامه ISO 9001، استاندارد کیفی ایران، مهر تایید دیگری بر بالندگی این شرکت در صنعت نساجی است.

وی افزود : ما انواع نخ‌های ملانژ، پنبه، گورتکس و انواع پارچه‌های پرده‌ای، فاستونی و شبه فاستونی را تولید می‌کنیم و به تازگی توانستیم با تاسی به سبقه طولانی و حمایت تاجران کشورمان، خط ورتکس را نوسازی و به‌روز رسانی کنیم که بزودی راه‌اندازی می‌شود.

نیکبخت گفت: با بکار گیری از ابزارهاو اصول نوین مدیریت  و مهندسی مجدد محصول و فرایندها سعی بر افزایش کیفت و ورود به بازرهای جهانی داردو ما علاوه بر ارسال محصول به سراسر کشور، نخ و پارچه به کشورهای همسایه از جمله مالزی و کوالالامپور نیز صادر می‌کنیم.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار