روغن مایع سرخ کردنی را حداکثر 2 تا 3 بار در طول روز می‌توان مصرف کرد.

زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت:  افراد به منظور اصلاح مصرف چربی و روغن روزانه خود، برای طعم دادن به سالاد از چاشنی‌هایی چون آبلیمو، سرکه و روغن زیتون به عنوان سس سالاد استفاده نمایند و از مصرف سس‌های چرب چون مایونز تا حد امکان اجتناب کنند.

وی افزود: همچنین افراد به منظور اصلاح چربی و روغن مصرفی خود، برای پخت غذا می‌توانند روغن زیتون و سایر روغن‌های مایع خوراکی را به جای روغن حیوانی یا جامد مصرف نمایند علاوه بر آن هر روغن برای کاربرد خاصی تهیه شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به مصارف خاص هر روغن اظهار داشت: از روغن مایع می‌توان برای مصارف پخت و پز و سالاد و از روغن مخصوص سرخ کردنی تنها به منظور سرخ کردن استفاده نمایند.

عبدالهی ادامه داد: روغن مایع مخصوص سرخ کردنی در مقابل حرارت پایدار است اما این به معنای این نیست  که بتوان از این نوع روغن چندین بار استفاده کرد. از روغن مایع سرخ کردنی حداکثر 2 تا 3 بار آن هم به فاصله طولانی بلکه در طول یک روز می‌توان مصرف کرد و پس از آن باید روغن را دور ریخت.

وی تصریح کرد: روغن جامد هیدروژنه حاوی چربی اشباع و اسیدهای چرب ترانس است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن در صورت مصرف انواع گوشت تمام چربی‌های قابل رویت آن را قبل از پخت جدا کنید و دور بریزید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار