سیب‌مینی سرخ شده یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها محسوب می‌شود، اما شیوه سرخ کردن آن موجب سمی شدن و به وجود آمدن ماده سرطان‌زا می‌شود.

احمدرضا درستی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سیب‌زمینی دارای مقداری ویتامین C بوده که بسیار نسبت به حرارت حساس است و به همین علت ترجیح بر آن است که در طبخ این سبزی از کمترین حرارت استفاده شود.

وی افزود: در روش کبابی‌کردن سیب‌زمینی که آن را به همراه مقداری خاک در زیر آتش قرار می‌دهند، پوست آن مانع از دست دادن بسیاری از اصلاح آن می‌شود و پس از پخته شدن، از عطر و مزه خوبی نیز برخوردار می‌شود.

وی گفت: در روشی که گفته شد تا حد امکان ارزش غذایی سیب‌زمینی حفظ می‌شود و حتی تا روش‌ آب‌پز کردن قابل مقایسه است، اما این موضوع به عکس هنگام سرخ کردن سیب‌زمینی است، به این صورت که نه فقط در سرخ کردن، ویتامین C و اسید فولیک این ماده غذایی از بین می‌رود، بلکه مواد سرطان‌زا جایگزین آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود مواد سرطان‌زا به بدن باید از سرخ کردن که از بدترین روش طبخ سیب‌زمینی است پرهیز کرد.

وی گفت:‌در طبخ مواد غذایی دیگر همچون کدو و بادمجان نیز باید نکاتی برای جلوگیری از سوزاندن رعایت شود که می‌توان با استفاده از یک قلم موی تمیز، کدو و بادمجان را به روغن سرخ‌کردنی آغشته کرد و با قراردادن آن در گریل‌فر، به صورت کبابی طبخ داد.


برچسب ها: سیب زمینی ، خوراکی ، سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار