سرپرست دانشگاه تهران خبر داد

رایزنی دانشگاه تهران با وزارت نفت در خصوص طرح‌های پژوهشی

نیلی احمد آبادی گفت: با وزارت نفت و راه رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد که با افزایش موسسات مشترک و ایجاد طرح‌های کاربردی بتوان دانشگاه‌ها را به روز کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ نیلی احمدآبادی  سرپرست دانشگاه تهران پس از بازدید از غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح نمایشگاهی مشترک میان علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران هستیم برخی از آنچه دانشگاه‌ها به دنبال آن هستند تولید دانش به ثروت است و تقاضاها باید به گونه‌ای باشد که این تولید علم به ثروت شکل بگیرد. در حالی که هنوز شکل نگرفته است. 

وی افزود: امیدواریم با پشتیبانی دولت و افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها بتوان متناسب با نیازهای کشور به پژوهش بپردازند. از جمله اقدامات دانشگاه تهران در خصوص تولید دانش به علم می‌توان به ایجاد پارک علم و فناوری اشاره کرد تمام اهداف دانشگاه این است که ارتباط میان دانشگاه و صنعت بیشتر شود. 

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به سابقه طولانی پژوهش‌های کاربردی اظهار داشت: امیدواریم موسسات مشترک میان دانشگاه و صنایع شکل بگیرد و درآن به قرار دادهای کاربردی در زمینه صنعت پرداخته شود. همچنین امیدواریم بتوان موضوع‌ پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا را متناسب با نیاز کشور کرد و هنوز این مسئله شکل نگرفته است. 

نیلی احمدآبادی ادامه داد: با وزارت نفت و راه رایزنی هایی شده است که با افزایش موسسات مشترک و طرح‌های کاربری بتوان دانشگاه‌ها را بروز کرد و از طرف دیگر اعتماد صنعت به دانشگاه‌ را افزایش داد. 

وی با اشاره به بودجه پژوهشی دانشگاه در سال آینده تصریح کرد: هنوز بودجه پژوهشی دانشگاه تهران به این دانشگاه ابلاغ نشده است پیش بینی می‌شود این بودجه 20 درصد بودجه دانشگاه‌ها را تشکیل بدهد. علاوه بر آن دانشگاه‌ها باید برای تامین بودجه پژوهشی خود با خارج از دانشگاه ارتباط برقرار کنند و این دانشگاه در صدد ارتباط با صنایع در خارج از دانشگاه است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار