رئیس دانشگاه تهران گفت: کار آفرین کردن دانشگاهها یکی از مهم ترین بندهای منطبق بر اقتصاد مقاومتی است.

محمود نیلی احمدی آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برنامه های دانشگاه تهران در مورد شعار امسال گفت: امسال مثل هر سال مقام معظم رهبری شعاری را برای سال جدید مطرح فرمودند و آن را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری کردند. در حوزه ی اقتصاد مقاومتی با توجه به برخی رفتارهای خصمانه و سیستم های بین المللی که نسبت به کشور ما در پیش گرفته شده است باید بیش از پیش و جدی تر به آن توجه کنیم. 

وی با بیان اینکه تمام دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران سعی کرده اند برای عینی و عملی شدن شعار اقتصاد مقاومتی در حوزه دانش جدی تر کار کنند، اظهار داشت: در دانشگاه تهران برنامه توسعه بین المللی کردن دانشگاه های کار آفرین، اخلاق حرفه ای و مسئولیت های اجتماعی را در دست بررسی داریم که با کارآفرین کردن دانشگاه و دانش آموختگانش یکی از مهم ترین بندهای منطبق بر اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می کنیم.

نیلی احمد آبادی در ادامه با اشاره به سه نکته درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: نکته ی اولی که دانشگاه تهران در دستور کار خود قرار داده، توسعه ی پارک های علم و فناوری است. همچنین دانشگاه تهران در نظر دارد پارک های علم و فناوری مخصوصا در کنار پردیس های مرکزی را توسعه دهد. 

رئیس دانشگاه تهران، تعامل با دستگاه ها و سازمان های خارجی دانشگاه ها و موسسات را سومین نکته مهم در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: فعالیت دانش بنیان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی را شکل می دهد که می توانیم به آن جامه عمل بپوشانیم.

نیلی احمد آبادی با اشاره به زیر ساخت های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: در این بخش طرح ساماندهی دانشگاه تهران را در نظر داریم که یکی از بحث های آن تولید پارک های علم و فناوری است که خوشبختانه مورد حمایت دولت و دستگاههای  زیربط قرار گرفتیم.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم گزارش خوب و امیدوار کننده ای از بحث اقتصاد مقاومتی  در حوزه ی دانشگاه به رهبر معظم انقلاب  و دولت ارائه کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار